Stelling van de dag

Page 4 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Go down

Re: Stelling van de dag

Post by Muisje on 2010-06-07, 9:21 am

Ik zou anders vragen of ze al zijn begonnen met casten van jouw paard en als dat niet zo is, je geld terug vragen. Het is een heel gaaf ding, maar je moet de afweging maken of het de kopzorgen waard is.
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-06-07, 9:30 am

Het komt hopenlijk allemaal goed Deredere maar ik zou als ik jou was gewoon om de week ofzo blijven mailen of op een Q&A board poken. Vraag eventueel in de wachtdraad op doa als je er zit of mensen als gemaild hebben enzo ja naar welk adres. toen ik dat communicatieprobleem met dod had kwam ik via de wachtdraad te weten dat me vriendin naar het verkeerde mailadres mailde. Maar ik zou zeggen niet accepteren dat je geen antwoord krijgt. jij hebt betaald en recht op een antwoord.
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 37

View user profile

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-06-07, 9:33 am

Ik denk dat als ze binnen 2,5 maand nog niet begonnen zijn met versturen dat ik inderdaad een heel serieus mailtje ga sturen dat ik hier niet blij mee ben en na die 2,5 maand geld ga terug vragen omdat ze dan klaar zouden zijn geweest.
Maar ik zal ze ondertussen blijven poken met vriendelijke mailtjes.
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-07, 10:40 pm

Als ze na 2,5 maanden nog niet zijn begonnen met jouw paard maken, dan sta je dubbel en dwars in je recht om het geld terug te vragen omdat ze in principe contractbreuk hebben gepleegd (de aangegeven levertijd niet nakomen). Dat jij hun geld hebt gegeven is geen vrijbrief voor hen om maar te doen wat hen uitkomt.
Problemen in het productieproces is niet jouw verantwoordelijkheid.

Toch hoop ik dat ze gewoon in een redelijke tijd beginnen met versturen. Het is toch een leuk concept.
Muisje

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-06-07, 10:54 pm

Ik weet niet op welke plaats in de lijst ik sta dus pas bij 5 maanden is het echt contract breuk.

Ik hoop ook echt dat het nog goedkomt.

Het is best een lastige markt de BJD's Aangezien het zoveel handwerk is en de wachttijdens soms best lang zijn. Niet te vergeten de post die het dan ook nog eens de tijd flink wil oprekken.

Zelf denk ik ook dat duidelijk communiceren een hoop stress en ellende voorkomt. Al kost dat de kleine bedrijven denk ik ook een hoop tijd.
(Spreekt uit eigen ervaring waar ik zelfs gedrijgt heb met administratie kosten als ze de bestelling nog vaker gingen veranderen)
En ook nog eens het enorme verschil in cultuur van de meeste doll bedrijven.
Ik merk dat het scheelt om lid te zijn van DOA waar een grote community zit waar je kunt communiceren met anderen zodat je niet helemaal in het donker zit.
Als dit mijn eerste bestelling was geweest zonder dat ik contakt had gehad met fora's was ik heeeeel ongelukkig geworden.
Bij spullen met dit soort waardes is het echt wel fijn.
Hoe zou je er anders achter komen hoe een bedrijf werkt als het zelf niet meer communiceert.
Deredere

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-07, 11:11 pm

Tja, Ik heb altijd geluk gehad met mijn dolls die ik direct besteld heb dat het binnen de tijd is verstuurd die ze aangaven gemiddeld op de website.

Mijn eerste Soom limited heeft er 6 maanden over gedaan maar dat was voordat ze die nieuwe regel van 100 dagen na afbetaling hebben ingesteld. Het was frustrerend toen maar ik zat niet alleen in het wachtschip. Aan de mensen op DoA heb ik veel gehad.

Toch hebben een aantal lange wachtlijsten bij andere bedrijven ervoor gezorgd dat ik niet snel bij hen zou bestellen, o.a. Customhouse.

Ik vind als je na 2,5 maand nog niets gehoord heb van je bestelling dan mag je wel gaan poken. Maar ik zelf heb nog nooit zo iets meegemaakt al zeg ik het zelf.
maankatje2000

Aantal berichten : 1506

View user profile http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-07, 11:26 pm

Ik bedoelde ook 2,5 maanden vanaf nu. 5 maanden is echt ruim genoeg om ergens aan te beginnen en duidelijkheid te geven.

Ik kan er niet goed tegen als er bijvoorbeeld 8 weken op de website staat en mensen na 8 weken + 1 dag gaan flippen. Een beetje geduld mag best in deze hobby, maar een beetje doorwerken ook. Wink
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-06-07, 11:29 pm

@ muisje: Ik kan meer niet tegen: Laatste bericht is dat mijn geld ontvangen is, maar nu hoor ik maar niks!!!! HEEELLPPP!!!
na twee weken terwijl het duidelijk is dat de wachttijd 2 maanden is erger.

Of mensen die elke dag:
,, Nog niks gehoord" posten vanaf de dag dat de snelste tijd is. (bv.wachttijd 6-8 weken en vanaf 6 weken dit doen.)

Ik ga altijd uit van de uiterste datum plus een week, daarna ga ik me zorgen maken, maar zoals toen met Dollfair wist ik dat het langer ging duren. Dus maakte me ook geen zorgen.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 30

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-08, 12:11 am

Ik zat me behoorlijk te ergeren in de mensen van de Limhwa waiting thread, maar kon me wel vermaken met flippende mensen die zeiden dat Dollfair niet reageerde op hun mails, terwijl ik wel elke keer na een dag antwoorden op mijn vragen kreeg. Dan denk ik dat het wel aan de beleefdheid van die mensen heeft gelegen dat Dollfair steeds besloot geen prioriteit te geven aan het beantwoorden van die mails.

[edit] Waar ik in de Fairyland waiting thread zo aan ergerde dat mensen steeds "wachtdag 1", "wachtdag 2", "wachtdag 3" etc. posten totdat hun order verstuurd werd. Ja, men moet wachten. Dat weet iedereen, maar misschien wil de rest een nuttige update over hoe lang mensen hebben gewacht op hun shipping notice.
Muisje

Back to top Go down

Post by Wish on 2010-06-08, 4:15 am

Ik kan me ook wel best druk maken in het gebrek aan communicatie van bedrijven soms.Bij spirit moest ik bijna 2 weken wachten tot ik bevestiging kreeg dat mn adres juist veranderd was.
Nuja, eens ik dat bericht kreeg ben ik terug rustig geworden xD

Bij Dark is er geen uiterste datum, staat ook niet bij de doll, maar ik heb wel nog even een berichtje gestuurd op hun forum met de vraag of ze een idee hadden wanneer ie ongeveer klaar zou zijn. Ze zijn er best goed in daar. Als ik daar nu geen antwoord op krijg, so be it, zolang ik maar mail krijg met mn tracking en dat het niet binnen ene half jaar pas is :p

Er zijn gewoon van die extreme doemdenkers en zenuwpezen die de rest ook opjutten. Het is toch leuker om in de waitingrooms gewoon te leuteren over je toekomstige en foto's te bekijken enz?
Wachten is een vast deel van de hobby, kan je er beter een leuke periode van maken of tweedehands kopen..
Wish

Aantal berichten : 976
Leeftijd : 29

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-08, 7:53 pm

Ja die posts zie ook vaak op Soom waiting rooms. Ik had er ook last van eventjes toen ik mijn Galena had besteld en iedereen al wel blank dolls opgestuurd kregen, maar ze was binnen de 100 dagen dus Soom heeft zijn werk goed gedaan. Dus is vertrouw op ze en pas als er een mailtje binnen komt ga ik weer wat posten op de Waiting room.

Nu weet ik door met Ryan te praten dat Amerikanen verwachten dat ze de hoogste customer service verwachten van iedereen. Liever gisteren geleverd dan morgen. Maar met deze hobby is het beter om engelen geduld te hebben.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-14, 2:25 am

Een stelling die ik op DoA vond: Om illegale kopieën van hun dolls tegen te gaan, zouden doll companies een register moeten openen waar al hun verkochte dolls met een code in staan. Als een doll verkocht wordt, kan de nieuwe eigenaar op deze code worden ingeschreven.
Muisje

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-06-14, 2:36 am

Het zijn geen huisdieren...lol
Straks moeten ze nog gechipt worden.
Denk niet dat het heel zinvol is.
Volgens mij meer werk dan het oplevert.
Deredere

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-14, 3:02 am

Dat zou extreem veel werk kosten en ik denk dat die bedrijven er ook wat up zullen vinden om dit weer te omzeilen. Het is erg vergezocht :/.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-14, 3:10 am

Ik vind het persoonlijk een absurd idee. Theoretisch misschien mooi, maar in de praktijk niet uitvoerbaar. Naast de kosten van zo'n plan denk ik niet dat iedereen zin heeft in registratie. Sommige mensen willen gewoon een pop kopen en zonder gedoe verkopen wanneer ze dat willen.
Dan maar goed je vooronderzoek doen en bij betrouwbare bronnen kopen. Als je tweedehands koopt loop je altijd een risico dat je wordt opgelicht, maar de kans blijft klein als je goed oplet. Dat weegt wel op tegen zonder te veel formulileren een doll kunnen kopen.
Muisje

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-06-14, 5:46 am

Bij diefstal zou zoiets een goede uitkomst zijn, maar dolls worden weinig gestolen. dus het is niet dat het daarom om gedaan zou moeten worden.

Ik zou liever zien dat ze hun molds registeren zodat ze kunnen bewijzen dat hun doll geen recast is. gezien er af en toe nog wel mensen op duiken die dolls recasten. Mocht er dan een recast zijn of een doll die er mega veel op lijkt en ze willen er gerechtelijk iets tegen doen en de mold staat eerder geregistreerd dan staan ze meer in hun recht.

zelf denk ik niet dat ik behoefte heb aan een doll die geregisteerd is en als ik hem/haar dan verkoop ik ook van alles rondom codes moet overzetten.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-06-14, 6:59 am

Bedrijven zijn niet verantwoordelijk voor mensen die een nep ding kopen.
Merk het bij See tickets met nep tickets en je ziet het met nep merk spul.
Companies doen wat ze doen eraan, maar verliezen er weinig mee. Het is aan mensen zelf om te zoeken waar ze hun spullen kopen of:

Weet waar je koopt! (nieuwe slogan om zwartverkoop duidelijk te maken)

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-06-14, 7:37 am

Ik denk dat het niet realiseerbaar is. Alleen wanneer iedereen die een pop gekocht heeft het laat registreren blijft het systeem (redelijk) waterdicht, maar zodra er ook maar één persoon het om wat voor reden niet doet - en hier kun je op zitten wachten - is het alweer te misbruiken.

Er blijft een risico zitten in tweedehands spullen kopen, maar als koper kun je redelijk je aankoop zeker stellen door gewoon goed research te doen, de achtergrond van de verkoper goed uit te pluizen en alles wat 'ie zegt na te checken. Je moet je hersenen erbij houden bij een aankoop, hoe lief of schattig 'ie ook kijkt.
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 34

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-06-16, 8:14 am

Dubbel post:

Ik weet niet of het gewenst is hier op het forum om andere fora te linken, maar ik doe het in dit geval toch, omdat ik denk dat het belangrijke informatie is.

Het gaat om deze thread van Den of Angels, waarin het 'werk' van recasters als Lolidoll kenbaar wordt gemaakt.

Lolidoll is een recaster in China die dure limiteds opkoopt, ze opnieuw giet en voor een paar honderd dollar weer in de verkoop zet. Het verschil met het origineel is niet te zien (er stond een Williams te koop aangeboden, waar ik niet van kan zien of het een echte of een recast is) en zelfs zaken die tot nu toe onkopieerbaar leken te zijn - zoals Volks' metalen plaatje - zijn nagemaakt.

Nu is het overduidelijk dat de, in deze thread gelinkte poppen, namaak zijn, want zelfs als de hel bevroren is zal een Genji niet voor 300 dollar over de toonbank gaan. Maar wat nu als iemand zo'n pop koopt en hem vervolgens weer in de verkoop zet voor de nu gangbare prijs. Kun jij hem dan nog onderscheiden van een echte? Ik in ieder geval niet.
In deze situatie vind ik het in eens een heel wat minder slecht idee om een systeem te ontwikkelen waarin kopers zeker kunnen zijn dat ze een origineel te pakken hebben. Niet alleen kopers hebben hier immers hinder van, maar de bedrijven zelf krijgen hier ook flink problemen mee.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-06-16, 8:27 am

Dus met andere woorden meerdere mensen kunne op deze manier profieteren van zulke recast. de recaster en iemand die het dus goedkoop opkoopt en voor een "waardige" prijs verkoopt. In zulke situatie zou een registratie wel handig zijn. Nu ja het ligt denk ook aan de bedrijven of ze willen voorkopen dat zulke illegale kopieen gemaakt worden.

Ik heb een mogelijke recast van een ander bedrijf gezien en het bedrijf is ingelicht door meerdere mensen en ze doen niks. nu ja ze antwoorden niet meer.

een voordeel in deze hobby willen meeste mensen the real thing en als ze denken dat er iets niet klopt, gaan ze op zijn mist de verkoper grondig uithoren. en door onder andere doa kan je al veel research doen.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-16, 8:33 am

Wanneer je niet meer met zekerheid kan zeggen of een doll die tweedehands aangeboden wordt echt of namaak is, dan wordt de tweedehands markt een stuk onaantrekkelijker. Zo heb ik een Volks limited hoofd voor een mooi prijsje gekocht, maar ik denk niet dat ik het nog een keer zou doen als er meer namaak te koop komt te staan dat niet van echt te onderscheiden is. Ik ben niet zo heel bekend met Volks en het risico is voor mij te groot om voor namaak te betalen, want in dat geval is elke euro te veel betaald. Dan is een mooi prijsje niet zo mooi meer.

Wat er op de tweedehands markt betaald wordt, zal Volk een worst wezen, maar als mensen moeilijker kunnen doorverkopen, zullen minder mensen te springen staan om een Volks limited. Ik denk dat Volks limiteds wel door klanten gekocht zullen blijven worden, maar dat Volks de afname van interesse in hun limiteds ook in hun portemonnee zal voelen naast de schade die namaak dolls gewoonlijk al doen.

Misschien kunnen ze een UV-stempel in hun resin zetten, zoals ze dat met briefgeld ook doen. Razz
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-06-16, 11:31 am

Naar ander forum mag, helemaal DOA en helemaal om zo'n reden.

Als het niet mag heb ik hele leuke knopjes als admin die nu verstoffen omdat iedereen zich gedraagd.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-06-16, 8:13 pm

brigitte wrote:Nu ja het ligt denk ook aan de bedrijven of ze willen voorkomen dat zulke illegale kopieen gemaakt worden.

Ik heb een mogelijke recast van een ander bedrijf gezien en het bedrijf is ingelicht door meerdere mensen en ze doen niks.

Tuurlijk zouden bedrijven willen voorkomen dat er illegale kopieen gemaakt worden. Als iemand anders jouw poppen voor een derde van de prijs die jij ervoor vraagt op de markt zet, dan kun je nagaan wat dat met je inkomsten doet. Alleen, wat je ook leest in de gelinkte thread is dat bedrijven als Soom, Luts en Volks hier heel weinig aan kunnen doen, omdat deze recasters in China zitten en China geen wetgeving heeft die dit verbiedt.

Muisje wrote: Ik ben niet zo heel bekend met Volks en het risico is voor mij te groot om voor namaak te betalen, want in dat geval is elke euro te veel betaald. Dan is een mooi prijsje niet zo mooi meer.

Ook al ben ik heel bekend met Volks, voor mij wordt het risico ook te groot. Ik kan het verschil niet zien tussen de Williams die door Lolidoll gemaakt wordt en degene die ik in mijn handen heb. Volks is mijn favoriete company en ik ben er aardig bekend mee, maar al deze aangeboden poppen zien er legitiem uit. Er is niets waaraan ik kan zien dat het om een illegale gaat. Daarom vind ik het ook zo eng.

Het wordt inderdaad tijd om ze te watermerken ;p. Ziet er nog cool uit ook Cool .
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-16, 8:23 pm

Ik vind het Lolidoll resin nog al bleekjes, maar ik weet niet wat voor kleur het witte resin van Volks is. Volks wordt geprezen om hun zware en stevige resin, dus misschien kan je het pas zien als je de doll in handen hebt, maar dan is het al te laat.

[Edit] Brigitte heeft het waarschijnlijk over de doll van nai en Customhouse. Hier in Nederland nemen ze auteursrechten wel serieus, maar de vraag is of dat ook zo is voor bedrijven van buiten de EU.
Muisje

Back to top Go down

Post by Raouken on 2010-06-16, 9:04 pm

Je kunt het wel een beetje zien aan de resinkleur, Volks white skin is een beetje rozig wit en normal skin is nouja..normal skin(iets donkerder dan Luts real skin, soms met een tintje meer geel afhankelijk van hoe oud/pureskin vs oldskin/wel of geen uv protect) en deze zijn erg bleek. Lang niet alle kopieen die daar verkocht worden kwamen in white skin, dus bij dolls als Williams en Hijikata kun je het daaraan zien..maar dat is dan ook het enige want verder ziet het er erg echt uit.

Slim van ze dat ze vooral Volks pakken hiermee, tenslotte zijn Volks dolls bijna altijd limited en duur tweedehands, er zijn geheid mensen die gaan miepen 'ja nou, ik heb weinig geld en anders kan ik geen Volks betalen dus dit is gewoon hun eigen schuld!' en er dan 1 kopen.

Watermerken klinkt als een goed idee maar dat is vast ook wel weer te omzeilen('dit is er 1 van voor het watermerken'). Slimst lijkt me gewoon voorzichtig te zijn met waar je koopt(ie, niet van TaoBao..), tot ze ook op de DoA marketplace gaan verschijnen natuurlijk.
Raouken

Aantal berichten : 533

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-16, 9:18 pm

Ik denk als ik voor Volks ga dat ik toch liever direct probeer te kopen via Volks. Tot nu toe hebben de limiteds van Volks me niet gepakt maar ik wil graag een Sara ooit. Op DoA MP zit je redelijk safe, mensen houden het goed in de gaten daar maar er kan altijd eentje tussen komen.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-16, 10:28 pm

Raouken wrote:Slim van ze dat ze vooral Volks pakken hiermee, tenslotte zijn Volks dolls bijna altijd limited en duur tweedehands, er zijn geheid mensen die gaan miepen 'ja nou, ik heb weinig geld en anders kan ik geen Volks betalen dus dit is gewoon hun eigen schuld!' en er dan 1 kopen.

Er zijn (ook op DoA) mensen die dat inderdaad zeggen. Dat het de schuld van de bedrijven zelf is dat er recasts gemaakt zijn. "Moeten ze maar geen moeilijk verkrijgbare, begeerlijke dingen maken."

[edit] Een merkje in het resin lijkt me een beter idee dat een registratiesysteem, want anders moet je als verkoper bewijzen dat je persoon X bent die in de database als eigenaar van doll Y geregistreerd staat en zodra je dat bewijs deelt en het komt in verkeerde handen, kan een recaster alle overige dolls die onder jouw naam staat "verkopen".

Het probleem is wel dat elke veiligheidsmaatregel gehackt kan worden. Het blijft een race tegen de recasters.
Muisje

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-16, 10:51 pm

Muisje wrote:
Raouken wrote:Slim van ze dat ze vooral Volks pakken hiermee, tenslotte zijn Volks dolls bijna altijd limited en duur tweedehands, er zijn geheid mensen die gaan miepen 'ja nou, ik heb weinig geld en anders kan ik geen Volks betalen dus dit is gewoon hun eigen schuld!' en er dan 1 kopen.

Er zijn (ook op DoA) mensen die dat inderdaad zeggen. Dat het de schuld van de bedrijven zelf is dat er recasts gemaakt zijn. "Moeten ze maar geen moeilijk verkrijgbare, begeerlijke dingen maken."

Ik vind dat erg wanneer mensen dit gaan denken, okay Volks maakt moeilijk verkrijgbare molds maar het is niet zo dat we daarom maar kopieën moeten gaan kopen omdat Volks dit doet. Geen haar op mijn hoofd die hier aan mee wil werken. Maar zolang er mensen zijn die deze voor van piraterij steunen door ze te kopen, zal het altijd blijven bestaan. Ik vind het jammer dat een aantal mensen weinig moreel fatsoen hebben op dit niveau. Het is net met films downloaden, steun creativiteit, steel het niet.

Maarja mijn buurman is politieagent en die heeft allemaal gekopieerde spellen <___< dus hij heeft niet zo zeer last van een moreel dilemma. En ik als een doos een Amerikaanse PS2 kopen omdat ik geen gekopieerde spellen wilde en dus mijn spellen importeer. Ok ik ben duurder uit maar ik heb totaal geen schuldgevoelens.

Als je de helft zou betalen voor een kopie van een Volks limited of andere doll dan zul je een doll hebben die qua kwaliteit zeer onder de maat zal zijn met het origineel en je doet duiten in het zakje bij mensen die totaal niets met de ontwikkeling van de doll te maken hebben gehad. Zoals eerder gezegd werd, het is dan zonde van elke euro die je eraan spendeert ook al is het 'goedkoper'.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-16, 11:14 pm

Als ik eerlijk ben vind ik dat moeilijk verkrijgbare juist een deel van de aantrekkelijkheid. Als Volks van Reisner een standaard doll had gemaakt, dan weet ik niet zo zeker of ik wel een Reisner hoofd had gekocht ook al was de gangbare prijs iets van $100-150 direct van Volks geworden.
Ik krijg nog steeds een soort van overwinningsgevoel als ik naar Henk kijk. Een deel van een verzamelaar zijn is hard werken om een bijzonder iets te bemachtigen en hier en daar mazzel hebben. Sommige dingen worden begeerlijk omdat ze moeilijk te krijgen zijn. Ik wil geen doll die eruit ziet als X. Ik wil (heel snobbistisch) X.

Stel dat Volks hun gewilde limiteds makkelijker verkrijgbaar maken, dan krijg je net wat er bij Soom gebeurde: gezeur.
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-06-16, 11:31 pm

@Muis: Dat is zeker waar en ik denk niet dat het zozeer te maken heeft met een snobbistisch uitgangspunt dat je niet wil dat iedereen met dezelfde pop rondloopt. Het is juist het zoeken naar zo'n ding, het feit dat het niet makkelijk is om eraan te komen dat ik leuk vind. 'k Zou best nog een keer een Unoa willen hebben, ondanks dat veel mensen haar hebben. Maar het is gewoon het 'koop-drempeltje' dat haar aantrekkelijk maakt.

Wat betreft films/ series downloaden: Hier maak ik me wel schuldig aan, maar tegelijk heb ik, alles wat ik ooit gedownload heb, uiteindelijk ook gekocht (zodra het in Nederland/ Europa uitkwam). Dus ik ben maar een half-crimineeltje ;p.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-17, 12:13 am

Het is niet dat ik niet wil dat iedereen heeft wat ik heb, het is dat ik als verzamelaar aangetrokken wordt door een begeerd verzamelstuk. Ik zou het niet erg vinden als Volks nu van Reisner een standaard zou maken. Het is een mooie mold en dan kan iedereen die het wil er eentje kopen, wat gewoon erg leuk is.
Stel dat ik geen Reisner had en Volks zou nu een standaard doll van zijn mold maken, dan weet ik niet of ik er een zou kopen, want er zijn zoveel standaards die ik leuk vind en geld kan je maar één keer uitgeven.

Over downloaden: Ik ben trouwens opgehouden met het downloaden van muziek nu ik een betaalde baan heb. Ik mis het wel om eerst muziek uit te proberen voordat ik het koop, maar goed, in de meeste winkels kan je nog steeds CDs beluisteren voordat je ze koopt.
Je merkt dat mensen losser met de regels omgaan wanneer ze iets graag willen hebben en er liever niet voor betalen.
Muisje

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-06-17, 12:38 am

omdat ie limited en duur is is het maar goed om te recasten. yay right. Ik heb ook bijna geen geld maar als ik volks chii echt nog steeds zo mega zou willen, spaar ik liever eerst 3 jaar lang en plaats ik een oproepje om haar te kopen. no way dat ik een kopie wil. zou me doodschamen. Als ik dan een orginele volks chii heb geloof me dan neem ik haar mee en dan laat ik haar vol trots zien in plaats van me kapot te schamen dat ik een kopie heb gekocht.

en ik had het idd over nai recast.

ik heb niet de hele draad door gelezen. me engels is niet zo best en vooral s avonds als ik wat vermoeider ben kost het me veel moeite om het te bedrijpen. het is wel vervelend dat die mensen beschermd worden door de regels an hun land.

over films. ik doe het niet meer. maar dat is meer omdat ik altijd de virussen te pakken heb en ik het zat werd dat ik iedere keer moest betalen om me pc en laptop schoon te laten vegen.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-06-17, 12:42 am

@Muis: Ik had moeten zeggen dat ik 'je' bedoelde in algemene zin, niet per se naar jou gericht.

De enige reden waarom ik download is omdat ik het zat was op het internet steeds over spoilers te struikelen, terwijl die series nog niet in Nederland getoond werden. Nu kijk ik gewoon gelijk met de VS en koop ik de dvd-box zodra 'ie uitkomt.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-17, 12:45 am

Je moet anders ook zo lang wachten tot de DVD-box uit is. XD
Muisje

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-17, 12:52 am

Nai zuigt <__<

iig denk niet dat Volks sommige molds gaan recasten om de piraterij tegen te gaan.

Mijn ex deed alles downloaden, ik kocht dvd's als een gek nu koop ik alleen nog maar soms omdat ik filmnet heb. Filmnet krijgt meestal 6 maanden na bioscoop premiére de films dus ik wacht dan wel.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2010-06-17, 1:19 am

Ook een watermerk kan omzeilt worden, als je ziet dat zelfs de naamplaatjes kan worden nagemaakt. De beste waakhond is toch de community zelf. Ik weet dat bij de koreaanse bjd community ook erg strak op recasts wordt gelet en dat er wel een sculpter beschuldigen werd van kopieren. Dollstown heeft daardoor een kleine forum opgericht zodat koreaanse sculpters hun werk kunnen laten zien. (en dat het helemaal hun werk is.) Ook berichten zoals Doa kan je laten waarschuwen, want een gewaarschuwde koper zal het niet gaan proberen. Maar je zal altijd mensen hebben die voor het goedkoop en het hebben gaan. De namaak tasjes en horloges doen het nog steeds goed. Wink Sowieso is alles wat uit China of hongkong komt een beetje oppassen geblazen.

Ps films en muziek downloaden wordt nog steeds gedoogd in Nederland. Downloaden van commerciële Software, o.a. games zijn per definitie illegaal.
Als ik het zo bedenk, met al de :illegale: software die op mijn computer staat, voor dat geld kan ik wel een paar mooie echte Volks limiteds voor kopen Razz
holyvirus

Aantal berichten : 693
Leeftijd : 38

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-17, 1:39 am

brrrr Photoshop, waarom zo duur >__<
maankatje2000

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2010-06-17, 3:54 am

Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen heilige ben en ook illegale dingen heb, zoals gedownloade mp3s en programma's, en ook wat lolita replica dingen.

Er zijn dingen in het leven waar ik echter wel bereid ben de volledige prijs te betalen voor het orgineel. Sommige films en cd's die ik erg goed vind, sommige lolita jurkjes die ik wel geweldig vind, en dus ball jointed dolls. Die dingen vind ik het dan dus wel waard om te betalen voor het orgineel.

Maar als er dus inderdaad op de 2e hands markt namaak dolls worden verkocht voor redelijk gangbare prijzen (dus stel Soom X wordt normaal verkocht voor $1000 2e hands en Namaak Soom X wordt verkocht voor $950 zonder dat je het weet dat het namaak is), dan zou ik nog terughoudender zijn om 2e hands dolls te kopen. Ik heb nu al dat ik er niet zo happig ben om dingen 2e hands te kopen van mensen buiten Nederland, maar dan dus helemaal.

Dan blijf ik liever gewoon mijn popjes kopen bij de bedrijven zelf.
VelvetBat

Aantal berichten : 1425

View user profile http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-22, 3:30 am

Ik heb een interessante nieuwe stelling met twee delen:
1) Of een (nieuwe) doll wel of niet ontopic is op DoA beïnvloedt mijn keuze om deze doll wel of niet te kopen.

2) Of een (nieuwe) doll wel of niet ontopic is op DoA beïnvloedt veel BJD-liefhebbers in hun keuze om deze doll wel of niet te kopen.
Muisje

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-06-22, 3:49 am

op stelling 1
nee als ik hem mooi vind koop ik hem. ik post toch alles alleen op nederlandsgtalige forums en die doen niet zo moeilijk of een hoofdje wel of niet niet aan hun eisen voldoet en of ze wel of niet genoeg joints hebben. En zouden ze wel moeilijk doen, dan zou ik gewoon me foto's op flickr delen of op mijn eigen manier genieten van die doll. want waarom zou ik een doll die ik minder mooi vind kiezen over een doll die mooier is omdat ik hem op 1 forum niet mag posten.

op stelling 2
Ik vrees van wel. ik denk dat mensen onzeker er over worden. of het idee niet leuk vinden dat ze het daar niet meer mogen posten. Ik denk dat het voor de mensen die veel op doa komen ook wat verwarrend/vervelend is als ze continu rekening moeten houden of ze hun doll nu wel of niet mogen posten. Dus ik denk dat sommige mensen daar wel door beinvloed worden.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-06-22, 6:54 am

Stelling 1:
aangezien ik vaak meer foto's dan alleen company foto's post en te lui ben om verder te zoeken naar fotos (of nog niet een OT doll tegenben gekomen voor wie ik dat overheb) zou het me wel beïnvloeden, maar meer omdat ik er dan niet goede info over zou vinden dan dat ik geen fotos ervan kan posten.

Stelling 2:
sad but true. Je hebt altijd mensen die het pronken met een doll belangrijker vinden dan of ze de doll mooi vinden of niet.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by Wish on 2010-06-22, 9:09 pm

1) Of een (nieuwe) doll wel of niet ontopic is op DoA beïnvloedt mijn keuze om deze doll wel of niet te kopen.

Ik laat me niet bewust beïnvloeden en het on- of offopic zijn op DoA doet me niet veel. Er word wel op een andere manier invloed uitgeoefend. Doordat bepaalde dolls offtopic zijn, worden er geen foto's en informatie gepost. Je komt dus niet zomaar in contact met andere soorten poppen dan BJDs en als je er toch in contact mee komt zal je een andere plaats moeten vinden voor die informatie.
Je zou bijna gaan denken dat DoA contracten heeft met bepaalde companies om bepaalde poppen al dan niet ontopic te maken... :p

2) Of een (nieuwe) doll wel of niet ontopic is op DoA beïnvloedt veel BJD-liefhebbers in hun keuze om deze doll wel of niet te kopen.

Mensen zijn in principe kuddedieren en als diegene die de leiding heeft (doa in dit geval) zegt dat het niet kan, dan kan het (voor de meesten) niet.
Mensen praten graag over hun dolls, posten graag foto's enz. Maar als dit niet kan op een forum waar ze vaak komen, is het toch moeilijk om een doll te kopen die niet toegelaten is.
Wish

Aantal berichten : 976
Leeftijd : 29

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-22, 9:24 pm

1) Voor mij persoonlijk niet. Ik koop een doll omdat ik hem/haar mooi vind. Niet omdat hij/zij on- of off-topic zou zijn. Dan kan ik geen foto's posten op DoA, so what. Doe ik het wel op mijn livejournal.

2) Ik merk op DoA dat mensen elkaar heel vaak beïnvloeden. De massa volgt de leiders. Heb ik zelf niet zo'n zin in. Ben daar veel te koppig voor. Gelukkig weet ik dat er toch mensen op DoA zitten die off-topic dolls kopen. Ik vind het jammer dat die sculpters project threads zijn afgesloten :/.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2010-06-22, 9:37 pm

1) Voor mij niet. Ik zou sowieso niet eens uit mijn hoofd weten wie wel en niet offtopic is bij DoA. En daarnaast hou ik eigenlijk totaal niet van poppen naast BJD's, dus de kans dat ik een pop koop die offtopic is, is klein. Maar DoA heeft er geen invloed op voor mij.
Sowieso heb ik gemerkt dat ik het gewoon leuker vind om poppen te verzamelen en er naar te kijken, dan continu te spammen met foto's :p

2) Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen op DoA wel van invloed is, maar ik denk dat de meerderheid gewoon wat koopt als ze het leuk vinden, offtopic of niet.

Daarnaast nog een side-note: Meeste mensen die beginnen in de BJD scene die kennen niet zo veel bedrijven en die komen dan alleen via BJD forums met bedrijven-websites in aanraking omdat ze er daar over lezen.
Als je bent zoals ik, en je verder niet verdiept in verschillende bedrijven als je er eenmaal een paar hebt gevonden die je interessant vindt, dan is de kans ook klein dat je dan een website van een dollbedrijf tegen komt die offtopic is op DoA.
VelvetBat

Aantal berichten : 1425

View user profile http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-06-22, 10:20 pm

1) Ik zou heel graag een Dollti Tinman willen hebben, een popje die op DoA off-topic is. Dus nee, ik maak me niet druk daarover. Als ik een pop cool vind, dan koop ik het gewoon.
Aan de andere kant: voor mijn eigen brouwsels maak ik me er wel een beetje druk om. Nu ga ik er eigenlijk vanuit dat ze niet de juiste stijl hebben voor het forum, maar ik zou het leuk vinden als ze toch on-topic konden zijn. Gewoon zodat ik ze flink kan spammen (want dat laatste doe ik toch al zo vaak)

2) Misschien dat beginnelingen die net in aanraking komen met de hobby zich hierdoor laten beinvloeden, omdat de meeste informatie toch op DoA te vinden is. Ervaren rotten zullen zich er, denk ik, niet zo door laten leiden.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Rosered on 2010-06-22, 10:35 pm

1) Ik heb geen flauw idee welke dolls offtopic zijn. Razz Obitsu's?
Nu ligt mijn voorkeur wel bij resin iig. En vooral Fairyland, dus zou ik niet gauw een doll kopen die off topic is. Ik denk dat ik ook niet zo veel weet over minder bekende company's en dus ook niet over off topic dolls.
Maar mocht ik een leuke tegen komen zou ik die zeker kopen. Zo vaak post ik toch niet op DoA.

2) Geen flauw idee.
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 32

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-23, 4:39 am

1) Het is een beetje dubbel. DoA is een goede manier om dolls te zien en er mee bekend te raken, maar ik kijk vaak op websites van doll companies wat ze nog meer hebben, dus dan kan je hun offtopic dolls ook zien. (Moet zo'n bedrijf wel minstens 1 ontopic doll hebben of BJD spullen verkopen.)
Bij bepaalde offtopic dolls (de Dollmore Fashion doll lijn) zou ik graag wat meer foto's zien, terwijl ik me nou niet meteen bij een fashion doll (of ander soortig) forum wil aansluiten. Ik heb een 21 cm obitsu waarvan ik later pas hoorde dat die voor DoA offtopic is, dus dat heeft me niet beïnvloed.
Als iets leuk is en ik wil het hebben, dan koop ik het wel, maar ik iets niet zie, dan is het moeilijk om het leuk te vinden. Wink

2) DoA is natuurlijk een goed medium om reclame voor je goederen te maken. Stel dat de Fairyland Chic-lijn offtopic zou zijn geworden, dan denk ik dat er minder mensen er meteen eentje zouden hebben gekocht. Deels omdat er dan minder reclame voor wordt gemaakt, maar ook deels omdat het moeilijker wordt om kleding voor dat formaat dolls te kopen. Ik lees nog steeds dat mensen ook bij dolls die op DoA ontopic zijn liever een andere doll kopen als blijkt dat het lastig is om aan passende kleding voor die doll te komen. Je mag ook geen spullen op DoA verkopen voor offtopic dolls, dus dan gaan een stuk minder mensen kleding maken voor dolls die offtopic zijn. Je hebt natuurlijk ook Etsy, maar dat is nog niet zo groot voor BJD spullen als DoA. Tenminste, dat idee heb ik.
Daarnaast blijkt "on" of "offtopic" nogal een gevoelig punt te zijn voor bepaalde mensen gezien de discussies en soms frustraties over de schijnbare willekeur die soms gehanteerd wordt door DoA mods. Als het mensen niet veel zou uitmaken, zou het ook niet zoveel emotie los maken.
Muisje

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-24, 10:01 pm

Hopelijk is deze dubble post een dag later niet erg.

Ik vroeg me net af of BJD dealers zich laten beïnvloeden door wat op DoA on en off topic is. Voor sommige mensen is het een brug te ver om ergens in Azië iets voor een paar honderd euro te kopen. Als je als Europeaan bij een Europees bedrijf koopt (en als Noord Amerikaan bij een Noord-Amerikaans bedrijf koopt) ben je door consumentenwetten erg goed beschermd en bij een hobby wil je leuke ervaringen en geen bergen met spanning. Dus voor een deel van de mensen in deze hobby zijn dealers de "gate way" naar BJDs. Wat de dealers niet verkopen, kunnen zij lastig kopen.
Als bedrijf wil je natuurlijk verkopen en daarvoor wil je reclame maken. Enthousiasme voor een product lijkt me belangrijk als je een eigen bedrijfje hebt, maar je doet natuurlijk ook zaken. Passie VS zaken. Iets dat jij leuk vindt VS iets dat bij een groot publiek bekend is.

Nu is het wel zo dat er een aantal dealers (DDE bijvoorbeeld) zijn die al verschillende poppensoorten verkochten en later BJDs ernaast zijn gaan verkopen. Dus die zullen wat meer lak hebben aan DoA off topic, maar daarbij vraag ik me af of ze een nieuwe BJD die bij DoA off topic is toch gaan verkopen aangezien BJDs in de poppenwereld al een niche-markt is en dan moet je een nog kleinere klantengroep aanspreken.
Muisje

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-06-24, 10:17 pm

Ik denk wel dat het sommige zou weerhouden grote dealers die het wel overleven als ze een paar niet op tijd verkopen, zullen zich misschien niet tegen houden of op zijn minst de pre order versie aanbieden. voor kleine dealers kan het een doodvonnis zijn als ze niet genoeg dolls verkopen, die zullen zich er wel door laten tegenhouden. Al zou het wel erg vervelend kunnen zijn voor sommige dealers. van wat ik weet mag je als volks dealer geen andere dealerships ernaast hebben en de volks yosd lijn is off topic. Dus het zal voor een volksdealer niet echt gunstig zijn om yosd dolls in te kopen. gezien doa members ze niet mogen posten en daarom zullen ze denk ik ook niet snel verkocht worden. Dus dealers als volks dealers die klein zijn en klein blijven zullen zich er vast door laten beinvloeden.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-24, 10:25 pm

Ik geloof dat de gewone YoSDs wel on topic zijn (ik zie er genoeg op DoA staan), maar die speciale baby versies waarvan de armen en benen geen joints hebben weer niet. Deze waren geloof ik prijzen of cadeautjes, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben niet zo'n Volks-kenner.

Voor kleine bedrijfjes is het inderdaad een risico om iets in stock te hebben dat mogelijk niet goed verkoopt. Grote bedrijven hebben meer speling, maar ook deze willen natuurlijk zo snel mogelijk verkopen.
Ik verbaas me overigens over het feit dat het in Nederland mogelijk is om dealer te zijn van 20 bedrijven. Maar een of twee dolls per maand per bedrijf bestellen lijkt me erg duur en het valt aan een klant niet te verkopen dat je maar één keer in de drie tot zes maanden bij een bedrijf bestelt.
Blijkbaar is de klantenbasis groot genoeg.
Muisje

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 4 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Back to top