Stelling van de dag

Page 5 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Go down

Re: Stelling van de dag

Post by brigitte on 2010-06-24, 10:39 pm

ik las op de doa volks dolls uit de 25 cm lijn ofzo. vandaar dat ik dacht dat het ook yosd waren. vond het zelf wel raar.

ik heb totaal geen verstand van hoe dealers verkopen. ik weet van Think pink dat ze meestal wel de 5 minimale dolls van dollzone kunnen bestellen (dat zeiden ze tenminste toen ik daar een pre order doll kocht) terwijl fairyland voor een x bedrag moet en daar las ik een keer dat iemand 3 maanden moest wachten voor er genoeg was besteld bij tp (ik had geluk dat mijn doll de laatste doll was die ze nodig hadden.) Ik ben wel dankbaar dat er dealers zijn. an alle dolls die ik wil bestellen en van wat ik nagerekend heb is het vaak maar 1 of 2 tientjes duurder dan dat ik bij het orginele bedrijf bestel en dan heb ik het voordeel dat ik zeker weet dat ik geen douanekosten heb.
Maar ik denk dat je als dealer wel een goede naam moet hebben om goed te kunnen verkopen. Ik vraag me af of kleine dealers wel van de grond komen.
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 37

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-24, 10:49 pm

brigitte wrote:Ik vraag me af of kleine dealers wel van de grond komen.

Het wordt moeilijk als kleine dealers geen reclame voor zichzelf maken. Een goede naam krijg je namelijk door klanten die bij jouw bedrijf goede ervaringen hebben gehad en dan over jouw bedrijf praten. Een forum is een goed medium om reclame te maken én een plek waar klanten het over hun ervaringen kunnen hebben. Hoe groter het forum, hoe groter de potentiële klantenvijver waar je uit kan vissen en hoe beter je een goede naam kan kweken.
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2010-06-24, 11:12 pm

brigitte wrote:ik las op de doa volks dolls uit de 25 cm lijn ofzo. vandaar dat ik dacht dat het ook yosd waren. vond het zelf wel raar.

Waarschijnlijk wordt daarmee de Dollfies bedoeld die oftopic zijn.
Wink Offtopic: Volks heeft eindelijk wat meer info over hun formaten: http://site.volksusa.com/html/hello_sd/bodyTyp_top.html )

Terug naar de stelling:
1. Ja en nee. Ik heb het zelfde als Silk. Wil ook graag een Dolti tinman, die dus offtopic is. Of die HZ kleintjes. Daarnaast is er nog FlickR, Deviant Art en random blog, waar je foto's kan tonen. Maar met mijn eigen sculpt probeert ik wel rekening te houden dat het volgens de richtlijnen van DoA blijft. Want als ik het uiteindelijk wil gaan verkopen, dan heb ik de grote markt al in handen. Wink Tenzij ik een berg fans ondertussen weet aan te treken XD

2. Denk het wel. Doa is een geweldige plaats om je kopers aan te spreken. Wat men niet weet, koopt men ook niet. En mensen houden nou eenmaal van pronken.
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 39

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-29, 10:53 pm

Een nieuwe stelling met een illustratief artikel.
Stelling: Vanwege de lange en kleurrijke geschiedenis van poppen in het algemeen is het onvermijdelijk dat ook BJDs in verband gebracht worden met smut.

(Lol @ woordfilter)
Muisje

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-06-29, 11:01 pm

Vind ik een beetje onzin. Waar maffe mensen zijn is smut.
Maakt niet uit wat voor een onderwerp.
En zolang er mensen zijn die zich daar druk om maken zal er ook van alles met smut in verband gebracht worden.

Maar als ik aan BJD's denk denk ik niet automatisch aan die smut poppen of andere smut.
Deredere

Aantal berichten : 607

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-06-29, 11:12 pm

Aan de ene kant denk ik "ja" en aan de andere kant denk ik "nee". Dat laatste omdat poppen ook vaak gezien worden als meisjesspeelgoed en dat het in bepaalde gevallen voor een persoon onvoorstelbaar is om er iets anders bij voor te stellen.
pop = speelgoed voor onschuldige meisjes = onschuldig =/= smut

Daarnaast valt er niet te ontkennen dat er smut-regelateerde elementen bij bepaalde BJDs zitten (supergrote cup-maat, option parts, discussies over of het EID model lichaam een grote of een kleine moet hebben). Het zit er al in, maar voor sommige mensen zit het er ondanks dat ook weer niet in. Bijvoorbeeld hoor ik in de genoemde EID discussie mensen zeggen dat een groot geschapen doll niet handig is, want dan is het zo lastig met broeken passend te krijgen. Dat heeft dan weer niets met smut te maken.

Voor buitenstaanders denk ik dat ze al snel in de "opblaaspop" of "speelgoed" groep vallen. Dus het hangt af van welke elementen uit de geschiedenis van de pop in het algemeen de boventoon voeren.
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-06-30, 10:46 am

Ik denk dat het aan de owner zelf ligt hoeveel smut er bij komt kijken, maar ook hoe mensen de hobby zie.
Over het algemeen in nederland zijn het voornamelijk normale mensen. De 18+ secties of de fora's die er zijn zijn haast dood of staan dingen die ook gewoon konden op het normaal forum (omdat het meer 13+ is).
De tijd dat alle dolls op een orgiehoop gegooid werden op meets is ook voorbij.

Amerika is natuurlijk een geval apart. Maar aangezien ik niet echt actief ben op DOA en bijna al mijn ervaring van DOD komt doe ik ook geen uitspraken Razz

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 31

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2010-06-30, 9:10 pm

Ik sluit me vooral bij Chaos aan... Het ligt aan de owner.

Als ik aan BJD's denk, denk ik niet aan smut. Ik heb zelf ook niet echt de behoefte om smut te doen. (al wil ik ooit nog wel een bdsm fotoshoot houden met 2 van mijn dames, maar dan in een artistieke manier, niet in een photostory)

En als iemand smut wil, dan kan dat met alles.
Ik zie My Little Pony bijvoorbeeld ook niet als smut objecten, en een jaar of 2 geleden zag ik op youtube ineens een filmpje waarbij iemand plotseling zei van "kijk naar mijn little ponies die smut hebben" en de daarbijbehorende bewegingen met die ponies.

Tuurlijk, met absurd grote borsten en optional boy down under parts gaat het wel al een beetje die kant op. Maar het ligt aan de owner of die daadwerkelijk die kant op zal gaan en/of die onderdelen te kopen.
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Leeftijd : 30

View user profile http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-06-30, 10:44 pm

VelvetBat wrote:
Als ik aan BJD's denk, denk ik niet aan smut. Ik heb zelf ook niet echt de behoefte om smut te doen.

^Dit is ook mijn standpunt. Daarom heb ik ook een misschien slechte kijk op deze hobby. Smut vind ik gewoon niet interessant en ik lees het ook niet graag; te oppervlakkig.

Wat ik wel weet is dat iedereen die ik buiten de hobby heb gesproken deze poppen helemaal niet ziet als sexpoppen. De meeste mensen denken toch nog altijd pop=kind en diegenen die zelf ook verzamelaars zijn gaan veel meer uit van karakterpoppen. Sexpoppen zijn voor mij en veel anderen een hele andere categorie die misschien onze hobby op sommige punten wel raakt (a.i. het zijn ook poppen), maar over het algemeen een heel andere hobby/interesse is.
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-06-30, 10:54 pm

ik deel mijn standpunt met Silk en Velvet.

Het is nooit bij me opgekomen toen ik begon met BJD's. Pas toen ik een aantal smut verhalen zag dacht ik oh dat kan ook, maar mijn interesse ligt niet daar.

Als ik begin over mijn BJD's krijg ik meestal de vraag hoe oud ben je aangezien pop=kind connectie. Als ik dan mijn collectie laat zien, zeggen ze vaak oh maar dat zijn totaal andere poppen als Barbie, etc. Ze vinden ook niks sexueels aan deze poppen. Ik denk dat mijn vrienden pas aan sexpoppen denken als er een gat in zit lol.
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Leeftijd : 38

View user profile http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Post by Raouken on 2010-07-01, 6:44 am

Onvermijdelijk vind ik het niet, ik ben het eens met Silk dat poppen meer als kinderdingen worden gezien door 'de massa', en meer als karakterpoppen door onszelf. Ook denk ik dat de meerderheid van doll owners niet bezig is met smut en dolls, als in, condoll waardige fotoshoots.

..maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik zelf het thema wel interessant vind, en tsja, mijn characters(de meeste iig)zijn sexueel, hun setting is een highclass bordeel, dus ik ontwijk smut+dolls(of beter gezegd, de characters maar de characters zijn ook de dolls)niet. Daarnaast vind ik hoofdjes als Bleu Citron en Unoa O faceplate erg leuk, en nee niet omdat ze 'gapen' of 'een ijsje eten' XD Ik vind het leuk om af en toe een suggestieve fotoshoot te doen met een doll die daarbij past(Sumi, Dilly..), of sexy kleding te maken dat ze zouden dragen als courtesan, maar echte smut photoshoots hoeft dan voor mij weer niet, het kan wel mooi zijn maar vaak is het toch erg plat.
Raouken

Aantal berichten : 533

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-07-01, 8:07 pm

tha_queen_of_chaos wrote:
De tijd dat alle dolls op een orgiehoop gegooid werden op meets is ook voorbij.

Ik denk dat dat met leeftijd heeft te maken. Als je 15 jaar bent zijn andere dingen grappig dan wanneer je 25 bent. Als ik zo een beetje rond lees op verschillende (internationale) forums gebeuren orgiehopen vaak wanneer er een groep tieners op een meet is. (Of bepaalde onvolwassen volwassenen.)
Aangezien we allemaal wat ouder zijn geworden, zijn er ook minder tieners op meetings. Wink

Silk wrote:Wat ik wel weet is dat iedereen die ik buiten de hobby heb gesproken deze poppen helemaal niet ziet als sexpoppen.

Vooral toen ik net begonnen was met BJDs verzamelen, kon het onderwerp niet aangesneden worden zonder dat er iemand in mijn familie over Real Dolls begon. Ik denk dat het ook ligt aan met wat voor mensen je omgaat. Wink
Verder heb ik maar weinig mensen gesproken die meteen over smut-gerelateerde dingen beginnen en als je er zelf niet over begint, dan blijft dat waarschijnlijk ook zo.
Muisje

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-07-12, 3:57 am

Okay, de volgende stelling is gebaseerd op het feit dat vroegâh MSD sized BJDs vooral een kindachtig uiterlijk hadden. Tegenwoordig is dat met Unoa, Limhwa, DoC, Fairyland Chic-line, etc. wel anders, hoewel de jongetjes van Unoa, Limhwa en DoC een stuk minder volwassen lijken dan de meisjes. Er lijkt een steeds grotere vraag te zijn naar kleinere, maar volwassen BJDs.

Stelling: De trend zal zich doorzetten en de het marktaandeel van volwassen tinies (zoals Limhwa ToYou, Soom MiniGem en Souldoll Soul-Little) zal toenemen.
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-07-12, 4:12 am

Ik denk van wel. Tegenwoordig heb je ook mensen die de look van een SD mooi vinden (volwassenheid, proportioneel) maar 60cm toch te groot vinden. Dan zijn de nieuwere volwassen MSD perfect voor.

Wellicht dat dit om dezelfde reden ook doorzet naar tinies en andere maten. Misschien zelfs ook omgekeerd. SD die er kinderlijk uitzien Razz

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-07-12, 5:03 am

Ik denk dat het heel goed kan zijn dat het door gaat zetten. Ik heb al foto's gezien waar puki puki's volwassen zijn gemod. Iedereen heeft zijn favoriete size. Ik vind zelf sd's erg mooi, maar persoonlijk vind ik ze te groot. Ik ben daarom maar al te blij met de volwassen msd's omdat die meer mijn maat zijn. Zelf zou ik graag nog een keer elfquest like karakters willen maken. Maar als ik dat correct zou moeten doen, moet ik yosd's pakken gezien elfquestelven even groot zijn als kinderen. ze komen ongeveer tot op de heup van een volwassen mens. Dus van mij mag er best een gespierde yosd komen of een yosd meisje met mooie vrouwelijke rondingen.

Ik denk dat als genoeg mensen het verzoek indienen bij een bedrijf voor volwassen yosd's, dat die er vanzelf komen.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by Hasel on 2010-07-12, 9:13 am

Die zijn er al, kijk maar naar Pipos, 11 size Smile en de Unoa's lilin en roron zijn ook vrij volwassen terwijl ze klein zijn.

Mijn Mimir is altijd al volwassen geweest voor mij, ondanks dat ze 11 cm groot is. Ik zie haar als een kabouter en niet als een kindje-achtig iets. Ik denk ook wel dat die trend door zal zetten want het is gewoon heel leuk en makkelijk om je karakters in zo'n kleine huls te stoppen.
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19

View user profile http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2010-07-12, 9:40 am

Of de tinies van Tinybear [ http://littlebloomers.tripod.com/thesleepingelf/ ] Wat meer fairy achtig zijn dan kinderlijk.

Nu bij de SD's alles wel gehad te hebben, wordt het ook wel tijd dat het bij de kleine formaten gaat gebeuren. Hopelijk worden ze niet te veel fashion doll/barbie achtig :/
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by lifae on 2010-07-12, 10:10 am

Ik heb twee MSD's die er allebei best volwassen uit zien. Ik houd zelf ook wel van de wat realistischere dolls en die zien er vaak al wat volwassener uit, omdat de ogen kleiner zijn dan bij de anime-achtige gezichtjes. Grotere ogen laten een gezicht er wat kinderlijker uit zien.

Toen ik mijn Iplehouse Tatiana bestelde waren de JID's ook nog niet zo populair, maar dat is enorm toegenomen, merk ik op DoA. Als de belangstelling voor volwassen MSD's groeit, zal die zeker ook kunnen groeien voor de kleinere formaten.

lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 33

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-08-06, 1:54 am

Geen stelling maar een vraag: Wat vinden jullie van BJDs cadeau krijgen en geven?
Het zijn niet de meest goedkope cadeautjes en smaak is heel persoonlijk. Wanneer is het goed te doen en wanneer zijn er problemen? Zijn event hoofdjes/dolls/onderdelen ook cadeaus of vind je dat je er ook voor betaald hebt?
Muisje

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-08-06, 2:07 am

zelf heb ik er geen problemen mee. Ik heb een keer voor een verjaardag van een vriendin meebetaald aan een doll die ze wou. toen hebben we met vrienden ieders een eigen bijdrage betaald dus konden we zelf kiezen hoe duur we het maakten.
Ook heb ik een keer meebetaald aan een nieuwjaarscadeau van een kennis dat een doll was. iedereen gaf elkaar toen cadeau's en die meid wou graag een doll en iedereen die wou mocht dan een vrijwillge bijdrage betalen.
Ook heb een vriendin die ik als mijn zus beschouw een hoofd gegeven.
Dus ik heb het al eens gedaan. voor mensen waar ik veel om geef wil ik dan wel iets meer aan uitgeven dan iemand die ik gewoon goed bevriend mee ben. zelf zou ik denk geen doll als cadeau willen ontvangen. vind het een te duur cadeau om te ontvangen. plus ik vind het leuker om hem zelf bij elkaar te sparen. Maar als ik weet dat een vriendengroep van me een doll cadeau wil doen aan een andere vriendin vind ik het geen probleem om een deel bij te leggen. Maar een hele doll zou ik ook nooit kopen voor iemand. dat is me net iets te duur. ik vind het wel belangrijk als ik meebetaal dat de jarige het zelf heeft uitgezocht of ik zeker weet dat die persoon die doll ook echt graag wil. Ik wil immers zeker weten dat de ontvanger er blij mee is. iedereen heeft immers een andere smaak.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-08-06, 3:57 am

Ik heb er totaaaal geen problemen mee.
Behalve dat ik geen vrienden heb met genoeg geld om mij dolls te kunnen geven Wink
Al vraag ik wel altijd of mensen een bijdrage willen leveren aan mijn hobby.

Maar het is wel belangrijk dat degene die de doll krijgt die ook echt wil.
Zeker losse hoofdjes zou ik totaal geen problemen mee hebben.
Dat zijn niet enorme waardes of soms zelfs gratis.
Deredere

View user profile

Back to top Go down

Post by Momo on 2010-08-06, 11:20 am

Ik heb ooit met een groep een puki kadeau gedaan en dat is bij de ontvanger goed gevallen!
Momo

Aantal berichten : 288

View user profile http://www.wndesign.nl

Back to top Go down

Post by powder-Eva on 2010-08-06, 8:30 pm

ik was de ontvanger van bovenstaande puki XD ik heb mn moeder samen met mn broer een kiddelf kado gedaan, omdat ik wist hoe leuk ze de popjes vond maar het zeker niet voor zichzelf zou kopen. dus ja, ik vind het niet een probleem, leuk juist.
ik vind een gezamelijk kado in de vorm van een popje juist leuk.
powder-Eva

Aantal berichten : 140

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-08-07, 8:02 am

Ik heb mijn zusje(niet bij bloed, wel bij gevoel) een BJD gegeven. Het was dan een doll die ik verkocht had en weer terugkocht dus heb eigenlijk niks verloren erop.
Als die situatie zich niet had voorgedaan had ik zowieso geld ingezameld om een doll voor haar te kopen, maar dan wel eentje waarvan ik weet dat ze die graag wou. Zomaar een doll kopen zonder te weten wat diegene mooi vind, werkt meestal niet.

Ik weet niet hoe ik zelf zou reageren op een ontvangen doll. Aan de ene kant vind ik het sparen, afwachten en dergelijke wel heel leuk, aan de andere kant wil ik ook gewoon mijn 'verzameling' compleet!
Ik durf het echt niet te zeggen.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-08-07, 8:50 am

Mijn eerste doll is een afstudeercadeau van mijn ouders geweest, maar ik heb hem zelf uit mogen zoeken. Het is dus wel een doll geweest die ik zelf graag wilde en je studeert maar één keer (voor het eerst) af, dus ik vond dat een wat duurder cadeau wel kon. Als het een verjaardagscadeau was geweest dan had het wat vreemder gevoeld, want normaal krijg ik niet zulke dure cadeaus.
Als vrienden geld in zamelen voor een kleine of niet zo'n dure doll dan voelt dat minder ongemakkelijk dan wanneer iemand zomaar een dure doll cadeau geeft. Buiten proportioneel dure cadeaus zijn sowieso wat ongemakkelijk.

Aangezien deze dolls redelijk persoonlijk zijn, lijkt het me wel belangrijk dat de ontvanger de doll (mold) ook graag wilt. Anders krijg je van die "bondingsproblemen" en er zitten een aantal haken en ogen aan een cadeau verkopen. Aan de ene kant vind ik gegeven is gegeven en aan de andere kant voelt het zo ondankbaar. Ik zal in ieder geval mijn Elfred die cadeau is gedaan door mijn ouders niet snel verkopen omdat het anders ondankbaar overkomt (ik ben ook blij met hem, dus dat is geen probleem), maar straks zit je met een doll in je maag gespitst die je niet eens leuk vindt.
Ik heb zelf ook wel eens een verjaardagscadeau (geen doll) omgeruild en ik was veel gelukkiger met het omgeruilde artikel dan met wat ik had gekregen (dat had ik namelijk al).

Ik heb zelf al twee keer eventhoofdjes cadeau gedaan aan HV. Één keer voor haar verjaardag en één keer zomaar, omdat ik zelf geen trek had in nog een hoofd. Beide hoofdjes hebben me geen cent extra gekost, dus dan vind ik het niet zo'n obstakel om het cadeau te doen en het bij gegeven is gegeven te laten, omdat HV mijn zus is.
Ik zou het minder goed kunnen hebben als een vriend of kennis zomaar iets van waarde krijgt en het dan gaat verkopen. Wink
Muisje

Back to top Go down

Post by Hasel on 2010-08-09, 3:50 am

Ik word zelf altijd ongemakkelijk van echt dure kado's die ik van anderen dan van mijn ouders of broertje krijg >.<'' Van mam heb ik ooit een popje voor mijn verjaardag gehad maar die had ik wel zelf uitgezocht en ze was niet zo super duur. Dat heeft me wel lang tegen gehouden om haar te verkopen maar nu heb ik een feeler voor haar geplaatst (weet het nog niet zeker >.<'' ze is gewoon teveel in de 'familie' maar nog steeds wel leuk...)

Een ander zou ik niet zo snel een complete pop kado doen, dat kan ik niet betalen. Wel heb ik al een unoa faceplate gekocht voor mijn moeder omdat ik weet dat ze die schattig vond en ze was niet super duur, wacht alleen nog op het goede moment om het haar kado te doen Very Happy

Hasel

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-08-10, 3:20 am

Wat vinden jullie trouwens van event hoofdjes en onderdelen? Veel bedrijven noemen het een cadeau en willen niet dat je het doorverkoopt, maar meestal staan er altijd wel een paar te koop.
Muisje

Back to top Go down

Post by Hasel on 2010-08-10, 3:41 am

Ik heb ooit een tiny hoofdje gekregen als kado, ik wist dat ik het kreeg en heb er gelijk een lichaam voor gekocht maar ik kon niet met haar bonden. Ik heb haar verkocht zonder na te denken over dat het een kado was en de nieuwe eigenaar was en is er erg blij mee. Ik vind het niet zo'n punt, Mimir was ook een event hoofdje en ik ben juist heel erg blij dat ik haar heb kunnen kopen. Als het nou een hoofd speciaal voor jouw gemaakt zou zijn en heel erg limited zou het anders zijn maar de meeste bedrijven doen dat soort events vrij massaal en groot dus lijkt het me ook niet zo'n punt. Ik weet natuurlijk niet hoe ze daarover denken in andere werelddelen.
Hasel

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-08-10, 4:10 am

event spullen zou ik geen ramp vinden om cadeau te geven aan iemand die ik goed ken. anders gebruik ik ze liever om me eigen gekochte spullen goedkoper te maken.

Over dolls ontvangen als cadeau of event hoofdjes. Tja liever niet. Ik vind zelf dat ik zoiets duurs niet waard ben. en wat nou als ik een mod wil doen, dan is het zoiets van nou dat kan ik eigenlijk niet maken. Ik heb het van die en die gehad en de kans is groot dat ze het niet leuk vinden als ik het doe. Al kon ik het van Miranda wel accepteren ze is gevoelsmatig me zusje en we zouden samen bestellen voor die eventdraak dus ik heb er zelf ook geld aan uit gegeven en miranda heeft niet zo veel met die kleine dolls. dus toen ze aanbood samen te betstellen zodat ik die draak kon krijgen vond ik het ok. als ik een mod zou doen zou Miranda me alleen maar steunen daarin. en ik heb ook concrete plannen met die doll dus ik ben ook niet bang dat ik er niet mee ga bonden. maar ik zou dus niet willen als kennis/vrienden me gewoon een doll of iets cadeau geven. Ik ben dan meer voor een donatie.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-08-10, 4:19 am

Ik zie eventhoofdjes vaak als promotiemateriaal waarmee een bedrijfje extra klanten trekt. Het is natuurlijk lief van een bedrijf om iets weg te geven dat geld waard is, maar soms is het iets wat je niet wil hebben en ook niet wil bewaren. Ik vind het geen probleem om een eventhoofdje van een ander te kopen en ik heb zelf een tiny met eventhoofdje verkocht.
Het hoofdje dat ik van JaimeDoll heb gekregen als goedmakertje voor het verwisselen van mijn bestelling zie ik wel weer als een cadeautje, omdat het bedrijf het niet hoefde te geven. Er staat nergens op hun website dat ze gratis spullen weggeven als ze een fout maken. Wink

Ik vind het wel weer een beetje wrang wanneer er doelbewust tijdens een event gekocht wordt om een eventhoofd met winst te kunnen verkopen, maar wie ben ik om te zeggen dat iemand geen handel mag drijven. Het beheersen van andermans eigendommen is in mijn ogen fout en een echt cadeau geef je weg en dan is het van een ander.

Maar volgens mij is de cadeaucultuur in Aziatische landen redelijk anders dan hier.
Muisje

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-08-10, 8:01 am

mijn jongste zusje wil graag een El maar ik kan haar niet een SD kado doen omdat dat erg veel geld is in een keer voor mij. Nu heeft Fairyland gelukkig de Littlefee El's en die vind ze erg schattig dus die krijgt ze van mij eentje in december. Ze vind het namelijk erg leuk om zelf kleertjes te maken en spulletjes voor poppen, dit doet ze namelijk erg vaak voor mijn poppen.

Mijn beste vriendin zou ik nog ooit eens een doll willen geven, omdat ze er voor me is geweest toen ik een hele moeilijke tijd doorging.

Ryan wilde erg graag een doll aan me geven maar schrok van de prijzen (lol voor niet-bjd liefhebbers is het veel geld) dus heb ik gezegd dat we samen kunnen splitten omdat ik hem ook niet te veel wil laten betalen, dus heb ik een tiny anthro gekregen van hem, erg lief.
Ik zou me erg opgelaten voelen als ik een doll zou krijgen van iemand omdat ik dat gewoon een te duur kado vind. Meestal met iets wat ik bij mijn poppen kan gebruiken ben ik al blij zat mee.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-08-11, 10:35 pm

Mijn vriend ziet al dat poppenspul niet zitten, dus ik verwacht ook niet dat hij er zich genoeg in gaat verdiepen om mij iets popachtigs cadeau te geven. Knuffels (als in speelgoed, maar fysieke knuffels ook) geven vindt hij dan weer geen probleem. Razz
Muisje

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-08-11, 10:37 pm

Mijn man begint het heel stiekum steeds leuker te vinden... Gna Gna
Deredere

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2010-08-12, 12:20 am

Dat komt door het paard Very Happy!
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-08-12, 3:28 am

En Deedee. En zij vind het paard ook stoer!
Deredere

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-08-27, 2:56 am

Nieuwe stelling: Box opening foto's zijn iets blijvends.

Eerlijk gezegd heb ik het maken en posten van box opening foto's na 20 keer wel gezien. Iedereen weet ondertussen wel hoe een doos eruit ziet. Toch zijn dat soort foto's handig als je wil weten hoe een bedrijfje dolls inpakt en verstuurt en hoe zo'n nieuwe doll (soms zonder face-up en kleding) er uit ziet.
Dus ik plaats meestal geen box opening foto's uit alleen enthousiasme en tegenwoordig meer als informatief gebeuren. Ik ben trouwens wel van plan om wat foto's van mijn aankomende C-line te plaatsen, maar dat ik ook weer omdat er niet zo veel foto's van zijn.

Last edited by Muisje on 2010-08-27, 3:58 am; edited 1 time in total (Reason for editing : spelling smelling)
Muisje

Back to top Go down

Post by Deredere on 2010-08-27, 3:27 am

Ik maak ze ook om een andere belangrijke reden.
Die zeker voor het paard geldde.
En dat is om te laten zien dat iets heel of stuk aankomt.

Voor mij zelf vind ik het leuk om te zien hoeveel de doll veranderd is na een paar jaar. Het zijn echt de allereerste foto's.

Soms vind ik het ook handig om ze van anderen te zien. Want een foto van de company is niet altijd zo geweldig. Soom met al zijn opleukingen.
Dan kan een foto die niet genomen is om de doll er perse geweldig uit te laten zien een heel ander beeld geven.

Zolang er nieuwe mensen op de fora's komen blijven boxopeningen leuk.
Maar ik vind zo en zo dat je iets moet doen omdat je het zelf leuk vind om te doen en niet per se voor anderen.
Ergens vind ik het stiekum wel een beetje een ceremonie al klinkt dat weer zo mega zwaar. Toch een soort welkoms idee.
Maar het is nooit meer zo stressvol en spannend als de eerste keer.

Hangt ook een beetje af hoe limited de doll is. En of er al niet een heleboel mensen voor geweest zijn met plaatsen.
Van het paard heb ik niet echt een boxopening geplaatst omdat er zo veel mis mee was en iemand het al op DOA soort van gedaan had.

Dus het kan wat mij betreft per doll verschillen maar ik hoop zeker wel dat mensen het blijven doen.
Deredere

View user profile

Back to top Go down

Post by Wish on 2010-08-27, 4:29 am

Een boxopening is voor sommigen een soort van geboorte, het eerste moment dat je deelt met je nieuwe doll. Het einde van een periode van wachten etc.

Het maken van foto's tijdens de boxopening is iets helemaal anders. Ik veronderstel dat mensen leuke momenten graag met elkaar delen en elkaar tonen wat ze hebben. Net zoals geboortekaartjes rond gaan.
Wish

Aantal berichten : 976
Leeftijd : 30

View user profile

Back to top Go down

Post by Rosered on 2010-08-27, 6:03 am

Ik vind boxopeningfoto's niet zo interessant.
Wat ik wel belangrijk vind is om foto's te hebben van mijn poppen hoe ze zijn voor ik ze ga customizen.
En als ik een nieuwe pop op het oog heb wil ik ook graag ownerpics zien van hoe die er 'kaal' uitziet.
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 32

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2010-08-27, 6:33 am

ik heb nog nooit boxopening foto's gemaakt en kijk er vaak ook niet naar. Ik skip meestal de doos en mummie en ga meteen naar de doll.

Zelf maak ik het niet omdat ik veel te enthousiast ben.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by sbslink on 2010-08-27, 9:16 pm

Voor mij is het gewoon iets leuks. Doe het dan ook bijna compleet voor mezelf, al blijft er een gedeelte wat het graag met anderen deelt. Maar ja, het is gewoon een soort eerste binnenkomst.. Ik weet niet precies wat het is, maar ik denk dat ik het voorlopig nog wel blijf doen.
sbslink

Aantal berichten : 711
Leeftijd : 34

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2010-08-27, 10:02 pm

Ik heb maar één keer een echte boxopening-shoot gedaan en dat was bij Cicero. Het was ook meer bedoeld om eens te zien wat iedereen er zo cool aan vond. Uiteindelijk heb ik besloten dat het niet voor mij was weggelegd.

Ik kijk zelf alleen naar boxopenings als ik een face-uploze foto van een bepaalde pop zoek en ze nergens anders te krijgen zijn.
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2010-08-29, 9:35 am

Box opening shoots... Ik hou ze zelfs voor projecthoofjdes. Om de een of andere reden vind ik het best belangrijk om het moment vast te leggen waarop je voor het eerst een bepaalde doll in het echt ziet. Aangezien ik behoorlijk vergeetachtig ben zullen die foto's me altijd helpen herinneren hoe het was om een nieuw 'familie'-lid uit te pakken. Ik heb van alle dolls behalve Mitchell eentje, maar ik posts ze tegenwoordig niet meer. Met al dat geswitch tussen karakters word het wel erg moeilijk bij te houden xD

Ik bekijk soms box opening shoots, de klassieke dozen met bubbeltjesplastic vervelen me nog niet (en ja, ik ben ook zo iemand die de dozen gaat zitten bewaren en de verzendformulieren bewaard).
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 27

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-08-30, 10:49 pm

Zijn er trouwens mensen die meestal wat extra foto's maken nadat de doll uit de doos is? Zoals bijvoorbeeld foto's van verschillende pruiken of verschillende poses? Vaak houdt een box opening op als de doll uit de doos is.
Muisje

Back to top Go down

Post by Yami on 2010-08-31, 1:51 am

als antwoord op Muisje: Doe ik soms, maar alleen als ik echt meerdere passende pruikjes heb.

Als ik een nieuwe doll krijg vind ik het wel leuk om een boxopening te doen, maar dan wil ik wel iets aparts. Een beetje 'hey doos' 'hey nog een doos' 'hey mummy' wordt ook saai als je dat te vaak hebt gezien. Dus als er wat aparts mee gedaan wordt vind ik het wel gewoon weer interessant.
Yami

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 28

View user profile

Back to top Go down

Post by brigitte on 2010-08-31, 4:06 am

Ik probeer er meestal een fotostorie omheen te maken en als het even lukt ook wat extra pruiken of poses. Ik heb pas een keer gehad dat mensen me echt vroegen zo snel als mogelijk foto's te posten. (was de eerste die een resinsoul ai kreeg dus iedereen wou owner foto's zien en nadat ik gepost had dat ik haar had en helaas even een boodschap moest doen kreeg ik in die tijd zeker al 5 request of ik please zo snel mogelijk foto's wou maken en als het kon van zo veel mogelijk details. wat ik ook gedaan heb.) Dat was ook een van de weinige keren dat het gewoon doosje, tasje, mummy doll shoot werd. normaal wil ik toch het liefst een papa broer of zus erbij pakken die hoi zegt. tenzij ik de doll heb opgehaald. Dan is het doos andere dolls klaar.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2010-09-10, 2:30 am

Ik vind het nog steeds leuk om boxopening foto's te maken en eigenlijk doe ik ook meer voor me zelf. *Post het ook altijd in mijn LJ, zodat ik het weer terug kan zien *teh nostalgie** Het lijkt ook wel een beetje op de eerste baby foto's XD

Poses, pruiken en ogen komen er ook bij. Aangezien Ted (camera) toch dan aan me geplakt is, dan komen die foto's erbij. Het is gelijk ook weer informatief naar de rest toe. Ben zelf zo'n detail muts dat alles wil laten zien.

Wat me wel opvalt is dat bij de ene doll meer animo is dan bij de ander Razz Zo was Circe meer populair dan de rest en bij Yoko was er meer reactie op de kapotte doos XD
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-09-10, 2:39 am

Yoko's verzenddoos was dan ook episch kapot. XD
Muisje

Back to top Go down

Post by Momo on 2010-09-10, 3:45 am

Pete wrote:Ik bekijk soms box opening shoots, de klassieke dozen met bubbeltjesplastic vervelen me nog niet (en ja, ik ben ook zo iemand die de dozen gaat zitten bewaren en de verzendformulieren bewaard).

Ik bewaar die verrekte dozen en dergelijken ook altijd... Maar aan gezo=ien er geen struktuur in mijn bewaren zit ben ik genoodzaakt ze toch maar weg te gooien Sad
Momo

Aantal berichten : 288

View user profile http://www.wndesign.nl

Back to top Go down

Post by Muisje on 2010-09-10, 3:54 am

Ik heb ook een aantal dozen weg gedaan, maar ik bewaar er wel een paar, want daar bewaar ik nog steeds dolls in. Limhwa dozen zijn mooi en lekker stevig. Ook handig wanneer je gaat verhuizen.
Muisje

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 5 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Back to top