Stelling van de dag

Page 7 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Go down

Re: Stelling van de dag

Post by Muisje on 2011-04-07, 9:10 pm

Ik eet vlees dus ik ga niet hypocriet doen over bont dat een bijproduct is van de slacht of "pest control". In bepaalde landen worden dieren zoals konijnen of hertachtigen afgeschoten, omdat ze anders te veel schade aan de natuur aanrichten of een veel grotere groep van de honger omkomt. In dat geval zou het zonde zijn om zo'n dier niet optimaal te benutten, hoe luguber het ook mag klinken.

Als een bontje al op een kledingstuk zit, is het wel lastiger om de oorsprong na te gaan en ik heb een outfitje waarvan ik geen idee heb waar dat bontje vandaan komt. Persoonlijk vind ik dat echt bont er soms raar uit ziet, omdat het niet in de juiste schaal is. (Is vooral zo bij langharige soorten bont.) In dat geval geef ik de voorkeur aan een nepbontje dat ook nog eens makkelijk te onderhouden is.
Als ik dingen voor andere mensen maak voor bijvoorbeeld een swap, dan probeer ik dat soort producten (dus ook leer) niet te gebruiken, tenzij ik weet dat de ontvanger daar geen probleem mee heeft.
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-04-07, 9:28 pm

Muisje wrote:In bepaalde landen worden dieren zoals konijnen of hertachtigen afgeschoten, omdat ze anders te veel schade aan de natuur aanrichten of een veel grotere groep van de honger omkomt.

In Nederland ook. De reebokken hier worden, als er teveel van zijn, ook afgeschoten, omdat ze anders gaan zwerven vanwege honger en territoriumdrift en een gevaar gaan worden op wegen. Vroeg of laat komen ze toch onder een auto terecht (vaak vroeg). Om ongelukken te voorkomen worden ze dan gedood.
Vossen wordt ook behoorlijk op gejaagd als er te veel van zijn. Dit is echt 'pest control'. Heb te veel vossen in je bos en er is geen enkel ander klein dier meer te vinden.

Het Nederlandse natuurgebied is te klein om de natuur helemaal z'n eigen gang te laten gaan. Jagers zijn nodig, zelfs al vinden we dat tegenwoordig 'zielig'.
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-04-07, 9:44 pm

Met mijn hoofd was ik even bij de bontkraampjes op fantasy fairs die meestal uit het buitenland komen of hun bont buiten Nederland halen. Veel konijnenbont komt van in Frankrijk afgeschoten konijnen, want daar zijn er gewoon veel meer dan hier en het is niet eens zo heel ver weg.
(Overigens heb ik ooit op zo'n fair het kraampje van Bont voor Dieren naast een bontkraampje gezien.)
Muisje

Back to top Go down

Post by Dreamfairy on 2011-04-07, 9:57 pm

Ik heb geen problemen met bont. Zolang het maar niet expres voor de bont is neergeknuppeld of van een zeldzaam dier komt. Pruikje van Bambi komt van Hasel. Dus ja echte mohair. En in mijn kostuums heb ik weleens konijnenbont gebruikt. Omdat ik gewoon geen goede witte nepbont kon vinden. Kijk wel meestal eerst naar nepbont voordat ik echt bont gebruik. Nepbont is vaak toch wel goedkoper.
Maar kwa leer gebruik ik het liefst altijd echt leer. Omdat ik dat gewoon mooier vind dan nepleer.
Dreamfairy

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 2011-03-15
Leeftijd : 30

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-04-07, 10:07 pm

Muisje wrote:(Overigens heb ik ooit op zo'n fair het kraampje van Bont voor Dieren naast een bontkraampje gezien.)

Oh lol, ik zie de vriendelijke situatie al voor me tussen die twee.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by lifae on 2011-04-07, 11:50 pm

Het is eigenlijk net zoals bij bont voor mezelf. Ik vind dat het vlees van het dier opgegeten moet zijn. Het is belachelijk een dier alleen te slachten voor het bont, net als dat het belachelijk is om een dier wel voor vlees te slachten, maar het bont/leer weg te gooien.
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 33

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-05-25, 2:28 am

Okay, stel je eens voor:

Je huis staat in brand.
Alle bewoners en huisdieren zijn gered, maar de rest brandt af tot aan de grond dus ook je dolls. Na de grote schok, praten met de verzekering, het vervangen/aanschaffen van dingen die je nodig hebt (kleding, papieren, meubels, computer, etc.) en het settelen in een nieuw onderkomen, ga je weer verder met je leven.
-Zou je dan weer terugkeren naar ABJDs verzamelen of zou het je herinneren aan wat je hebt verloren en daarom niet meer leuk zijn?
-Zou je precies dezelfde doll molds die je had (proberen te) kopen? Ook als je een smak verzekeringsgeld over hebt?
-Zou je dezelfde characters terug willen (in een soortgelijke of andere mold)?
-Heb je dolls die je niet zou willen vervangen ook al heb je het geld ervoor en staat dezelfde mold te koop?
Muisje

Back to top Go down

Post by Hasel on 2011-05-25, 2:57 am

Ik zou het niet laten omdat het me aan de brand zou herinneren, of de periode ervoor, die brand heeft verder niets met de hobby te maken en andere spullen zouden ook vervangen moeten worden.

Ik zou gelijk Saar terug halen, dan maar een gloednieuwe Saar zonder alle deukjes en verslijtingen die haar Saar maken. Ik zou haar ook als een Hye terughalen, dat is gewoon Saar. Daarna zou ik denk ik proberen Famke's mold te vinden en dan zou ik verder zien naar de rest. Ik weet niet of ik dan mijn complete verzameling terug zou halen, misschien Praline nog en Mimir (als ik daar ooit weer een van te koop zou zien staan) maar mijn andere dolls ben ik nog niet zo aan gehecht als hun en die wisselen af en toe ook.
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19

View user profile http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-05-25, 3:29 am

Ik denk dat ik wel Kami, Megami en Akuma terug zou halen als characters. Misschien wel als andere dolls, omdat Limwha nu wat lastiger is. Kami zou ik waarschijnlijk een nieuwere mold kiezen die op dat moment nog niet beschikbaar was.
Seishin zou ik proberen te bemachtigen (maar er niet belachelijk veel voor betalen).
Kyonshi ben ik niet genoeg voor aan het karakter, noch de doll gehecht om dat te doen.

En de rest was er toch nog niet.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-05-25, 6:37 am

Ik zou gewoon doorgaan met de hobby, al wee ik niet of ik meteen alle oude dolls die ik nu heb zou vervangen. Waarschijnlijk zal ik eerst één of twee andere molds kopen, waarna ik mijn oude meute weer zou proberen terug te krijgen.

'k Heb alleen veel poppen die of moelijk te krijgen zijn, of wiens lichaam niet meer gemaakt wordt. En nu Dollstown de lijfjes eruit gegooid heeft die IK nu juist nodig heb - en deze niet heel erg populair bleken - wordt het vrij lastig ze terug te krijgen.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-05-25, 9:08 am

Ik denk dat 't een teken van het universum is om me over m'n doll-twijfels heen te schoppen en iedereen als SD terughalen. Ik zou dan wel met Jyo's verhaal beginnen; het heeft geen nut dat van Kiahn en de rest voort te zetten met andere dolls.

Bovendien zou ik ze veel te veel missen =<
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 27

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-05-25, 9:38 am

Oh snap, waar haal ik nog een Seimei vandaan?! XD

Ik zou ze allemaal weer terugwillen, zoals ze zijn. Voor Saix en Sumiya zou ik andere lichamen kopen want ach, dat was ik toch al van plan, maar verder zou ik ze precies zo terug willen zoals ze zijn. Ik wil ook geen gloedjenieuwe type 3 super witte Chiwoo, ik wil een gele type 1 Chiwoo uit hetzelfde jaar als Vasy. Vooral Vasy zou ik precies zo terug willen hebben als hij was.
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-05-26, 2:05 am

Nadat ik van de "OMG, zoveel dolls/geld in rook opgegaan" shock ben bekomen, lijkt het me een goed moment om opnieuw te beginnen. Ik vind het een leuke hobby en hoewel ik blij ben met de dolls die ik nu heb, zou ik er dan op letten dat het niet zo uit de klauwen loopt. Ik weet nu wat ik leuk vind, dus daar zou ik dan voor gaan en me wat minder laten verleiden door mooie aanbiedingen en koopjes.
Ik zou in ieder geval Lud en Holly terug halen. Misschien weer een El voor Lud, maar aangezien Napidoll Aesh moeilijk wordt, is het ook mogelijk dat ik een mooie andere sculpt voor Holly zoek. Het zijn beide character dolls die wel in een andere doll te stoppen zijn en ze zijn gewoon leuk om te hebben. Ik weet niet of ik weer een DOT Lahoo zou kopen. Elfred (=mijn Lahoo) is namelijk een cadeau geweest, dus zoiets (het sentiment) koop je in ieder geval niet terug.
Verder zou ik gewoon kopen wat me leuk lijkt en dan kijken of een van mijn (huidige) doll characters daarbij past. Het zou in ieder geval geen doel van me worden om alles en iedereen uit mijn verzameling terug te halen. Dat zou te veel de focus leggen op wat verloren is gegaan en ik denk niet dat ik daar gelukkig van wordt.
Wat ik waarschijnlijk ook niet zou aanschaffen is een nieuwe Mecha Angel. George is leuk, maar niet voor een tweede keer. XD
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-05-26, 2:50 am

Da's het dan wel weer een beetje. Als ik alle dolls zou terughalen die ik kwijtgeraakt ben (en ook al heb ik er niet gigantisch veel, ik doe er over het algemeen toch best lang over om een nieuwe te kopen), dan zou het best een tijd duren voor ik weer 'verder' kan met de hobby.
Vandaar ook dat ik waarschijnlijk half-om-half zou doen (nieuw en oud gecombineerd), zodat ik niet nog langer in een wachttijd zit.

Ik hoop trouwens dat dit nooit gaat gebeuren. Ben ooit eens wakker geworden in een huis gevuld met rook en ook al was ik op tijd om de beginnende brand te blussen... da' was nie' grappig nie'.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-05-26, 3:27 am

Ik zit iets langer dan 4 jaar in deze hobby en een paar jaar terug had ik ook iets meer geld te besteden (het scheelt als je vriend niets verdient en je draagkrachtberekening van de IBG niet op maximaal komt te staan). Het zou best lang duren voordat ik weer op hetzelfde punt aangekomen zou zijn, dus dan lijkt het me inderdaad beter om een nieuwe weg in te slaan.
Muisje

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-05-26, 5:05 am

Ik zou het echt vreselijk vinden! Dat is ook een van de redenen waarom ik 2 grote blauwe Ikea tassen onder mijn dolltafel heb liggen. Ik zal mijn hond naar buiten gooien (ik woon op 0,5 hoog) en dan echt proberen om mijn dolls ook in veiligheid te brengen.

Ik denk wel dat ik zou terugkeren in de ABJD hobby, maar dan wel een compleet frisse en nieuwe start maken. Ik heb nu veel SDs en ik merk dat ik gewoon vrijwel nikx met ze doe. Ze zijn groot en daarmee vrij lastig te poseren, en ik heb grote moeite om ze tegenwoordig te dragen.
Dezelfde doll molds kopen zal ik ook niet doen. Bijna al mijn dolls zijn limited edition, dus 2e hands ben ik alleen maar meer kwijt. En dan nog met dezelfde mold denk ik niet dat het voor mij hetzelfde gevoel geeft als hoe ze nu zijn. Ik denk dat als ik ze na zou proberen te maken, het allemaal net-niet dolls worden.
Veel van mijn dolls zijn gemaakt in een bepaalde emotie of interesse op dat moment. Toen ik begon in de bjd scene, was ik erg into cyber en kwamen er dus veel cybergoths. Nu voel ik me doods en merk ik dat ik het uit in veel spook-achtige, emotieloze / ondode dolls. Dus dan kan ik ook niet een doll namaken als ik in een hele andere emotie zit.

Ik denk dat ik eigenlijk gewoon me laat verrassen door Soom wat zij gaan uitgeven en overga op tinies, met misschien 1 of 2 msd dolls erbij. Nieuwe personages, maar wel sommige gebaseerd op de oude. Umbra is bijvoorbeeld een personage die ik wel zou teruggooien in een doll. Op dit moment voel ik me het meest verbonden met haar.
En dezelfde kleurthema's zullen ook zeker terug te vinden zijn. Maar in principe zou het een nieuwe start worden dus.

Maar ik hoop echt dat het me nooit zal overkomen. Brand is mijn grootste angst en af en toe heb ik er ook nachtmerries van. En ook elke keer als ik een nieuwe doll binnen krijg, bekruipt me de gedachte van "Ojee, nog een erbij, redt ik het wel ze allemaal te redden als er brand is nu? Het zijn er zo veel..."
VelvetBat

Aantal berichten : 1425

View user profile http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-05-26, 7:39 pm

Brandweerlieden zijn er over het algemeen ongecharmeerd van mensen die in een brandend huis op zoek gaan naar Poeki of Bello, want wanneer er burgers in een brandend huis zitten, zijn zij verplicht om naar binnen te gaan. Zij zijn tot op zekere hoogte verplicht hun leven te riskeren.
Dus als mijn huis echt goed in de fik staat, dan is het (helaas voor mijn spullen) "dag spullen" en "hallo verantwoordelijkheid voor de medemens".

Ik hoop trouwens niet dat zoiets ooit iemand zal overkomen. Toch is het interessant om te kijken hoe verschillend of hetzelfde mensen naar hun verzameling en de hobby kijken. ^_^
Muisje

Back to top Go down

Post by brigitte on 2011-05-26, 9:17 pm

Dat wist ik niet muis. Dan ben ik brandweer ergste nachtmerrie want ik ga over lijken voor mijn dieren. Dus kunnen ze me met 3 a 4 mannen tegen houden als een van mijn katten er nog in zit.

terug naar de stelling. Ik zou het niet durven te zeggen. Een paar zijn limited en lastig aan te komen en dus zou ik niet iedereen terug kunnen brengen als ik wil. Plus mijn hound sized doll vind ik te groot. Misschien dat ik gewoon opnieuw begin, misschien dat ik gewoon probeer 1 doll terug te halen en kijken of ik er nog mee kan bonden ondanks dat de oude kapot gegaan is in de brand. Maar ik zou zeker weer dolls kopen.

O ja moet nog even eens een keer gaan rekenen voor hoeveel ik heb staan en of me verzekering niet omhoog moet. Heeft stiekem best veel.
brigitte

Aantal berichten : 915
Leeftijd : 37

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-05-26, 9:25 pm

Op een gegeven moment is een verzekering inderdaad niet onverstandig.
Muisje

Back to top Go down

Post by brigitte on 2011-05-26, 9:37 pm

zeker je kan jezelf wel voor je kop slaan als je het niet doet en er komt brand of diefstal. Snelle berekening gemaakt ik zit nog net onder het verzekerde bedrag. Maar zogauw ik die iplehouse koop die ik wil gaan kopen van me vakantiegeld moet de verzekering omhoog.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by lifae on 2011-05-27, 12:04 am

Ik heb een inboedelverzekering via de bank. Maar ik weet niet of ik er genoeg aan over zou houden om al mijn popjes terug te halen.

Voor Cara en Naomi zou ik gelijk SD versies kopen (al heb ik voor Cara nog geen specifieke mold uitgezocht). Misschien ook ooit weer de MSD's erbij (maar dan wacht ik tot Iplehouse het lichaam van JID's heeft vernieuwd). Serafina wordt gewoon weer een CP Lishe.
Uriel was een impulsaankoopje. Ik weet niet of ik haar terug zou brengen en of ze dan ook een tiny zou zijn. Misschien wordt ze wel een iets oudere versie in MSD-formaat. Een Souldoll Asen of zo (die ik stiekem toch al wil hebben voor Uriel XD).
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 33

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-05-27, 1:31 am

Hoe gaat dat met verzekeringen, trouwens? Wordt het berekent via de originele prijs die de poppen waard waren, of de prijs die je nu moet neerleggen als je hem wilt kopen.

Al mijn poppen zijn flink in prijs gestegen, dus als ik alleen maar de aanschafwaarde terug krijg, nou yay... Dat schiet lekker op.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-05-27, 2:07 am

Of je de nieuwwaarde of de huidige prijs terug krijgt, hangt af van je verzekering. Ik heb een inboedelverzekering van de ING en daar krijg je tot 10 jaar de nieuwwaarde (dus de aanschafwaarde) terug.
Dus dan zou je je voorwaarden er even op moeten nakijken.
VelvetBat

Back to top Go down

Post by brigitte on 2011-05-27, 5:02 am

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik bereken ze op nieuwwaarde als ik kijk voor hoeveel ik heb en voor hoeveel ik verzeker. Al hoop ik hem nooit te hoeven gebruiken die geldopeising. Daar komt een hoop rompslomp bij heb ik bij mama gemerkt.
brigitte

View user profile

Back to top Go down

Post by Wish on 2011-05-27, 5:09 am

Ze verzekeren nieuwwaarde, als je bewijs hebt dat het in je bezit was... aka een factuur ... Heb het hier es nagevraagd bij de bank enz Smile
Het enige nadeel is dat je van veel bedrijven geen echt factuur krijgt, maar een email. Zelfs bij de doll die ze fysiek opsturen zit niets bij Sad
Wish

Aantal berichten : 976

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-05-27, 6:28 am

Zou je je factuur niet kunnen uitprinten?

Strips en dergelijke kunnen wel naar hun verzamelwaarde verzekerd worden (een jaargang Donald Duck uit 1950 kan nu meer dan duizend euro waard zijn, terwijl je ze vroeger voor een paar cent kocht), maar de waarden daarvan staan vaak in verzamelgidsen opgesteld.
Muisje

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-05-27, 11:43 pm

Oh, is het even handig dat ik de (douane)facturen van m'n dolls nog heb uit sentimentele waarde xD Wilde ze bijna weggooien bij de verhuizing...

Ik zou niet weten hoe het bij mij zit sinds ik in een studentencomplex zit. Ik heb in de voorwaarden niks gelezen over (inboedel)verzekeringen. Maar ik neem aan dat ze het wel geregeld hebben omdat er ook kamers zijn met meubels van het complex zelf (kasten en gasstellen). En ach, ik woon op de begane grond met een schuifdeur/raan naar buiten, als er brand is sta ik in twee stappen met m'n dolls op de binnenplaats xD

Pete

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-05-28, 12:48 am

Mijn eigen schaapachtigheid kennende, die vindt dat als je iets weggeeft, je het ook moet kunnen voelen dat je dit gedaan hebt, zou het best kunnen zijn dat ik een pop ga doneren. Later kan ik dan altijd nog diezelfde pop terugkopen. ...Al vraag ik me dan wel af of het niet gewoon handiger is dat bedrag meteen over te maken op de rekening van het goede doel, in plaats van op zo'n omslachtige manier te werk gaan...

Voor de rest: pruikjes, oogjes, outfits. Maar aangezien ik niet zoveel van dat spul heb, en kennelijk helemaal achter dat goede doel sta... is dat een beetje weinig.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Hasel on 2011-06-05, 9:56 pm

Nieuwe stelling: HARDE KERN

Heb jij een harde kern in je collectie, dolls die altijd wel blijven, terwijl andere dolls verkocht en gekocht worden zodra je op ze uitgekeken raakt? Wat vind je daarvan?

Ik denk dat ik wel die harde kern heb, Saar, Famke, Praline en Mimir gaan nergens heen, met hun ben ik zo gebond dat zelfs als ik een tijdje niets met ze doe ik nog steeds erg gehecht aan ze heb. Dat heb ik met mijn andere dolls minder, en ik merk nu ik wat langer in de hobby zit dat die dolls als ware rouleren.
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19

View user profile http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Post by Deredere on 2011-06-05, 10:04 pm

Mijn collectie is een harde kern. Ze gaan nergens heen. Ik denk niet dat ik snel uitgekeken raak op mijn dolls ook al doe ik er niet regelmatig wat mee.
Heb er nog nooit 1 verkocht.
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-05, 11:52 pm

Dat heb ik ook wel, Vasy, Sumi, Saix, Puppy en Dilly gaan nergens heen, de rest vind ik heel erg tof maar..hmm hoe leg je dat uit..ze zijn meer een blanco canvas, concepten, dingen die ik tof vind, en dat kan ook wel rouleren, dat kan ook best in een andere doll dan in de huidige. Eigenlijk zitten mijn basisconcepten in die 5 popjes die nergens heen gaan en zijn de anderen afspiegelingen en andere interpretaties van hen. Het is leuk omdat er veel mooie popjes zijn en veel leuke ideeen om uit te proberen, en ik hecht me niet zo aan die 'extra' popjes als aan die eerste 5, dus als ik het zat ben is dat ook niet erg.
Raouken

View user profile

Back to top Go down

Post by [E] on 2011-06-05, 11:57 pm

Ik heb er ook een aantal vaste:
Bub, Rose, Leonore en Lucy zullen er steeds bijblijven.
De rest kan wel es wisselen (aan een trager of sneller tempo :p)

[E]

Aantal berichten : 118

View user profile http://eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.lifeyo.com/Home/

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-06-06, 12:00 am

Ik verkoop sowieso geen dolls, is mijn motto.

Maar als ik 'kern' zie als een groep die me het meest dierbaar is en waar ik nog steeds niet op uitgekeken raak, dan zijn dat Yelena en Skittles eigenlijk. ^^
VelvetBat

Back to top Go down

Post by Mari-chan on 2011-06-06, 12:17 am

Ik heb nu alleen Oni nog maar, maar ik weet wel zeker dat zij niet verkocht gaat worden. Ten eerste is ze mijn eerste doll, en ten tweede is ze nu dusdanig 'gevormd' dat haar mold het beste bij haar karkakter past. Toen ik haar net had, heb ik wel eens er aan zitten denken om haar op gegeven moment te verkopen en haar karakter in een andere mold te stoppen, maar ik ben nu te veel aan haar gehecht geraakt om haar zomaar door te verkopen.
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 32

View user profile http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-06, 12:43 am

Ik heb wel popjes waar ik nu erg tevreden mee ben (ongeacht of ze af zijn of niet) en een aantal waarvan ik niet zeker weet of ik ze houd. Bepaalde dolls hebben sterke karakters die ik wil houden, maar die zouden eventueel in een andere mold gezet kunnen worden en andere dolls zijn als doll zo belangrijk dat ze blijven zoals ze zijn (face-up en looks uitgezonderd).
Lucciola en Elfred zal ik niet zo snel verkopen (mijn eerste twee dolls waarvan één als cadeau is gekregen), maar ik zou die twee niet de kern van mijn verzameling noemen. Lud is als karakter erg aanwezig in mijn verzameling en heeft ondertussen naast twee spin-offs ook een gevolg om zich heen verzameld, maar hij zou eventueel zelf ook in een andere mold kunnen ook al ben ik dat (nu, je weet maar nooit) niet van plan.

Ik heb wel ontwikkelde en onderontwikkelde popjes. Met ontwikkeld bedoel ik een doll met uitgebreide achtergronden en karakterbeschrijvingen en onderontwikkeld bedoel ik een leuk popje om mee te spelen. Dolls gaan bij mij weg als het niet werkt en dat is onafhankelijk van hoeveel ik ermee wil doen. Het is meer gevoelsmatig.

Ik weet eigenlijk niet of ik een kern in mijn verzameling heb. Ik rouleer tussen groepjes in mijn verzameling. Nu moet ik zeggen dat Lud een kern is binnen een groepje. Razz

Last edited by Muisje on 2011-06-06, 1:56 am; edited 1 time in total
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-06, 1:12 am

De reden waarom ik nu een tweede verhaallijn op aan het zetten ben is omdat ik graag alle poppen die ik heb onder de 'harde kern' wil laten vallen. Heb ik ze eenmaal gekocht, dan schop ik ze ook niet zo snel de deur meer uit. En als je meerdere verhaallijnen hebt, heb je minder kans dat je overbodige variaties op hetzelfde karaktertype krijgt.

Nu moet ik wel zeggen dat het met name om personages gaat. De mold kan altijd wel veranderen (al zou ik het zonde vinden die welke ik nu heb te vervangen).
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-06-06, 2:36 am

Ik moet zeggen dat ik nu toch echt een harde kern heb in mijn huidige collectie.

Yuri & Dasha zijn mijn king & queen en die gaan nergens heen. Mina & Lillian zijn mijn meissies en die wil ik zeker niet meer kwijt. Van mijn tinies blijven toch Judy, Noa & Asuma de harde kern.

Wulfric begint steeds meer mijn knutseldoll te worden dus het is mijn kindje. De rest moet ik nog verder meegaan. Maar op dit moment ben ik toch niet van plan om mijn dollfamily in te krimpen. Vind het veels te leuk nu dat ik zelf met faceuppen en kleren maken.
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Leeftijd : 38

View user profile http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-09, 11:19 pm

Dit is niet echt een stelling, maar hebben anderen ook bepaalde ideeën over hun dolls/verzameling die niet helemaal kloppen? Om een of andere reden blijf ik denken dat ik maar 1 SD-sized meisje heb (Lucciola) en 1 MSD-sized doll (Duck), terwijl dat niet zo is. Ik denk het zelfs wanneer ik mijn andere SD meisjes of MSDs in handen heb. o_O
Muisje

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-06-10, 12:28 am

Ik heb altijd het idee dat ik minder dolls heb dan dat ik heb. XD En dan ga ik weer eens voor mijn dolltafel staan en bekijk ik ze allemaal, en dan realiseer ik me weer even dat ik er echt wel veel heb.

En ik heb vaak het idee dat ik alleen maar dolls heb van Luts, Fairyland, Dollzone en Soom, maar als ik ze dan afga dan realiseer ik me dat ik er ook 1 van Souldoll, Dollmore en Peakswoods heb.
VelvetBat

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-10, 1:52 am

Ik heb altijd het idee dat ik alleen maar poppen van Volks heb, maar mijn groepje bij elkaar geraapte onderdelen bestaat daarnaast ook uit Distant Memory, Domuya, Elfdoll, Gomidoll en Dollstown.

Ja. Ik ben echt een elitist...
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-10, 9:55 am

Haha ja dat doe ik ook. 'Ik verzamel alleen maar jongetjes!' Inmiddels heb ik al 3 meiden(Kahlen, Ran en Johanna) en 2 dingetjes die er een beetje tussenin zitten(Dilly en Kitten). Ik denk ook altijd dat ik minder popjes heb dan ik heb.
Raouken

View user profile

Back to top Go down

Post by Deredere on 2011-06-10, 9:57 am

Ik vergeet continu hoeveel ik er heb maar dat komt omdat er een aantal losse hoofden zijn die lichamen delen.
Deredere

Aantal berichten : 607

View user profile

Back to top Go down

Post by Wish on 2011-06-10, 10:18 pm

Ook vergeten hoeveel ik er heb :p Ben altijd blij dat ik handen ter beschikking heb om te tellen op mn vingers terwijl ik namen afga xD

en uhm, dat meisjes echt mn ding niet zo zijn... terwijl ik beter gebond ben met mn enige meisje dan met al mn jongens xD

Wish

Aantal berichten : 976

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-06-10, 11:28 pm

Nou, ik loop elke dag langs mijn dolls, dus dat valt wel mee.
Af en toe heb ik wel dat als ik aan iemand vertel hoeveel ik er heb (6 nu) dat ik altijd even schrik dat het er toch mee zijn dan voor mijn gevoel het er zijn. (vage zin is vaag).

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-10, 11:34 pm

Voor mijn gevoel heb ik er tien...
Muisje

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-06-11, 4:42 am

Voor mijn gevoel heb ik er ook maar iets van 15..
En dat terwijl ik ze ook minimaal 2x per dag zie, ze staan op een tafel naast mijn bed.
VelvetBat

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-11, 5:06 am

Ik vergeet vaak dat ik twee rollende hoofden heb, naast mijn andere vier poppen.... Ik moet ze gewoon snel een lijf zien te fixen.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-11, 7:08 am

Ik denk juist dat ik er meer heb! Komt waarschijnlijk omdat ik een tijdje terug 2 hoofdjes verkocht had die ik soweiso nooit zag. Als mensen vragen hoeveel ik er heb wil ik altijd 'acht' zeggen... Jah, vijf, plus één verkochte doll en twee verkochte hoofdjes xD *facepalm*

Pete

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-11, 8:21 pm

Haha Pete xD Dan valt het juist mee hoe veel je er hebt!

ik heb ook vaak dat ik denk dat al mijn popjes oldskool hoofdjes(jeweetwel, 9/10 inch hoofden, grote ogen, gestyleerd) zijn(omdat ik die stijl leuk vind), maar dan denk ik na..ik heb een Narae..twee Zaolls..een Souldoll..een Glorydoll..eigenlijk heb ik maar 3 oldskool hoofdjes(Vasy, Sumi en Saix), dus die bewering klopt helemaal niet XD
Raouken

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-11, 10:21 pm

Ik vind Zaoll ook wel oldskool :'D Als het Muse of Luv is, tenminste... Maar Vasy en Sumi zijn ook echt wel dé oldskool hoofdjes. Ze zijn ook al best wel oud, of niet? *denkt*

Ik krijg het ook altijd voor elkaar om een hoofd te kopen dat een tijdje later uit de productie gehaald wordt xD *kijkt naar Falcon en Ki* Ook leuk om zo limiteds te krijgen...

Pete

View user profile

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 7 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Back to top