Introductie!

Page 7 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

View previous topic View next topic Go down

Re: Introductie!

Post by Muisje on 2012-01-19, 5:59 am

Welkom Lif.
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 34

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2012-01-19, 7:46 am

Welkom Lif,

Zou je alsjeblieft wel op je leestekens willen letten, want we hebben wat leden met dyslexie die al genoeg moeite hebben met lezen zonder dat ze nog leestekens ertussen moeten gaan zetten.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 30

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by Lif on 2012-01-19, 9:18 am

Dankjewel Muisje en Tha_queen_of_chaos.
Ik dacht dat ik dat redelijk gedaan had maar zal er extra op letten in het vervolg.
(en misschien niet meer onderwijl dat ik al 3 verschillende dingen aan het doen ben posten, dat helpt vast ook!)

EDIT: Heb mn post even aangepast maar veel beter als dit weet ik het niet te maken. Ben ook niet zo bekent met dyslexie met betrekking tot wat moeilijker en makkelijker leest (buiten goed gebruik van leestekens en minder afkortingen en de woorden helemaal schrijven)
Dus als ik ergens iets tussen door gooi wat niet te snappen valt; pak me bij mn kraag en vraag er naar!

Last edited by Lif on 2012-01-19, 9:25 am; edited 1 time in total (Reason for editing : Zie post)

Lif

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 2012-01-18
Leeftijd : 44

View user profile

Back to top Go down

Post by Evelien on 2012-01-19, 9:44 am

Welkom! ^^
Evelien

Aantal berichten : 278
Registratiedatum : 2011-11-05

View user profile http://evsdolls.livejournal.com

Back to top Go down

Post by lifae on 2012-01-19, 11:31 am

Welkom!
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 33

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2012-01-19, 11:36 am

Welkom Lif en veel plezier hier Smile

holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 38

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2012-01-19, 8:56 pm

Lif wrote:Dankjewel Muisje en Tha_queen_of_chaos.
Ik dacht dat ik dat redelijk gedaan had maar zal er extra op letten in het vervolg.
(en misschien niet meer onderwijl dat ik al 3 verschillende dingen aan het doen ben posten, dat helpt vast ook!)

EDIT: Heb mn post even aangepast maar veel beter als dit weet ik het niet te maken. Ben ook niet zo bekent met dyslexie met betrekking tot wat moeilijker en makkelijker leest (buiten goed gebruik van leestekens en minder afkortingen en de woorden helemaal schrijven)
Dus als ik ergens iets tussen door gooi wat niet te snappen valt; pak me bij mn kraag en vraag er naar!

Er zijn verschillende vormen van dyslexie, maar de meeste mensen met dyslexie doen extra moeite om te leren hoe je een tekst moet lezen die volgens de standaard regels is geschreven. Uitvogelen wat er staat wanneer iemand zelfverzonnen/afwijkende/geen regels heeft gebruikt kost te veel moeite voor iets wat op een vrijetijdsforum staat. Daarnaast gebruiken sommige mensen met dyslexie hulpmiddelen zoals text-to-speech software die geschreven tekst voorleest. Ik leg dat meestal uit door te zegen dat wanneer daar troep in gaat, daar ook troep uit komt, want het helpt bij het lezen en niet bij het puzzelen.
Dus volzinnen schrijven die beginnen met een hoofdletter en eindigen met een leesteken (punt, uitroepteken of vraagteken) helpt al een hoop.
Muisje

Back to top Go down

Post by Lif on 2012-01-19, 10:37 pm

Hoi Muisje,
Ik ga er op letten!
Weinig nut om wat te schrijven als degenen waar je onder anderen naar schrijft er geen kaas van kunnen maken, toch? Wink
Wist niet dat er meerdere vormen waren van Dyslexie. Wel dat er ook zoiets voor cijfers bestond. Weer wat geleerd!
Was het aangepaste nu voldoende zodat het begrijpelijk werd?

Dankjewel voor het welkom heten allemaal!

Lif

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2012-01-19, 10:47 pm

Als ik heel eerlijk ben, heb ik je originele post niet aandachtig gelezen, want het was te verwarrend. Zoals het er nu staat, is het in ieder geval prettiger om te lezen en als je nieuwe posts schrijft zoals de bovenstaande post, denk ik dat het verder wel goed zit.
Taalverwerking is een ingewikkeld proces waarbij op verschillende plaatsen iets mis kan gaan. Vandaar dat dyslexie ook ingewikkeld is. XD
Muisje

Back to top Go down

Post by Lif on 2012-01-19, 11:34 pm

Fijn dat nu beter te lezen is. En ja taal is een appart iets. Zie ik ook voortdurend bij mijn kinderen. De jongste van 3 is nu in rap tempo aan het ontdekken hoe ze dingen op verschillende manieren kan zeggen.
En dat is soms gewoon enorm grappig maar soms ook gissen naar wat ze nou precies bedoeld.
Vind het toch allemaal wel interresant hoe dat gaat.
Mijn jongste zoon heeft ook veel moeite met taal en er was een tijd dat we onze vermoedens hadden. Hij heeft een compleet jaar een zware onvoldoende gehad ondanks 3 jaar lang bijlessen en thuis oefenen en doen.
Ook omdat zijn vader asperger had en mijn oudste PDD-nos. En het is toch allemaal aanverwant aan elkaar.
Maar uiteindelijk is er ergens een kwartje gevallen ofzo, en schoot hij ineens vooruit in de Nederlandse taal.
Een kei zal hij er nooit in worden maar hij zit nu op het 1e jaar gymnasium wat hij tweetalig doet!
Dus ben er verder niet echt in gedoken hoe dat nou allemaal precies zit met dyslexie.
Maar echt hoor als ik wat vaags er door gooi wat niet te snappen valt, gewoon vragen!

Ik heb de introductie post wat aangepast kwa leestekens en opmaak zeg maar. Had het idee dat als het niet een grote bonk tekst was dat dit ook makkelijker is.
Dus druk ik ook maar wat vaker op de "enter" tussen de zinnen door. Wink

Maargoed, dit is een voorstel topic dus ik ga mezelf even terug fluiten. Want als ik zo door ga is het straks meer een slow chat topic Embarassed

Lif

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2012-01-19, 11:48 pm

Welkom Lif!
maankatje2000

Aantal berichten : 1506