Lieve Lotte! (shout)

Page 20 of 20 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20

View previous topic View next topic Go down

Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje on 2011-06-08, 7:10 pm

"Een witte?!!!"

Geen witte dus, hoewel wit wel een typische bruidskleur is. XD
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 34

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-08, 8:35 pm

'k Zit op DoA de discussie te volgen of het 'ok' is om iemand te vragen of 'ie z'n pop ooit zou willen verkopen en ik verbaas me wel een beetje om de grote verscheidenheid aan reacties. Van "wat jij wil..." tot "ZMG dit is het ergste wat je een mens aan kan doen!!1!".

Misschien komt het omdat ik zelf nogal makkelijk ben in dit soort dingen, maar de laatste reactie snap ik niet zo goed.
In ieder geval: Als jullie ooit met iets dergelijks bij mij willen komen, vraag gerust. Krijg je vanzelf wel "nee, maar bedankt voor de interesse" te horen ;p.
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07

View user profile

Back to top Go down

Post by lifae on 2011-06-08, 9:31 pm

Ik denk dat het best een compliment is als iemand zou vragen of je je pop zou verkopen... Betekent in ieder geval dat ze de pop mooi vinden. En wat heb je eraan om meteen geïrriteerd erop te reageren?

Buh.. Zit op school. Had een afspraak in de mediatheek dat iemand me zou helpen om bronnen te zoeken voor een werkstuk, zijn die mensen nog niet aanwezig -_-
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 33

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-09, 1:40 am

Het ligt er een beetje aan. Ik ken iemand op DoD waarbij er een persoon perse een van zijn dolls wilde hebben en vond dat hij ook nog eens met korting zijn doll moest verkopen, want hij had er al een aantal.
Maar voor mij is het niet hetzelfde als vragen of ik mijn kind of huisdier wil verkopen.
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-09, 2:28 am

Ok, maar dat is geen vragen meer, dat is iemand lastig vallen. Beetje als wanneer iemand je uit vraagt en je hem vervolgens, na een beleefde 'nee', op een matrasje voor je voordeur aantreft. Uitvragen is complimenteren, matrasje voor je voordeur... not so much.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-09, 8:28 am

Oh lol. Ik had vandaag het boek "#Twitter werkt" gekocht (een boek over hoe je een netwerk op twitter opbouwt en een baan vindt) en uitgelezen. Bij thuiskomst heb ik een Twitter-account aangemaakt en getwitterd dat ik dat boek uit had gelezen. Krijg ik van de schrijfster (die jobcoach is) een gratis consult van een half uur aangeboden, omdat ik de eerste ben die erover twittert.

Last edited by Muisje on 2011-06-09, 9:30 pm; edited 1 time in total
Muisje

Back to top Go down

Post by lifae on 2011-06-09, 8:48 am

Cool, Muisje! Misschien moet ik dat boek ook maar eens lezen. Hoort eigenlijk wel een beetje bij mn opleiding XD
lifae

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-09, 8:57 am

De schrijfster is Fiona Stoop (@werkcoach). Het bevat veel algemeen gepraat over hoe twitter werkt en wat je niet moet doen, maar achterin staan goede tips over hashtags, websites en contacten.
Muisje

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-06-09, 8:03 pm

Ik moest ook Twitteren voor een van mijn vakken. Was erg leuk om te doen, nu twitter ik af en toe.
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Leeftijd : 37

View user profile http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-09, 8:59 pm

Ik ben vreselijk ouderwets als het om sociale media gaat. 'k Ben lid van geen enkele site. Alleen al de gedachte dat je dan ook nog eens in de gaten moet houden wat voor onzin mensen naar je toesturen... [/asociaal]

Even iets anders:
Ik vroeg me af hoeveel mensen op dit forum zijn er eigenlijk bezig met het maken van een eigen pop? (zou het wel cool vinden om een keer een meet te hebben en ze eens in levende lijve te zien ... die poppen dan... en de makers ook natuurlijk)
Op de Joint weet ik dat er ook een paar Nederlanders zijn, en natuurlijk zijn er ook een aantal die (ja jij, Raou), er in het verleden al eens eentje gemaakt hebben. Al met al ziet het er naar uit dat Nederland erg productief/creatief is.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-09, 9:29 pm

Ik ben net begonnen en ik vroeg me af of er misschien animo is voor iets Nederlands. Het valt me een beetje tegen hoe actief The Joint is, want ik heb het idee dat het daar een jaar geleden levendiger was. Daarnaast is het ook handig om tips uit te wisselen over materiaal dat je makkelijk in Nederland kan krijgen.
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-09, 10:05 pm

Ik ben daar in ieder geval erg in geinteresseerd. De Joint is behoorlijk hard afgetakeld, vind ik zelf. Vorig jaar was het actiever en had je nog veel meer reacties van mensen als patl, Twigling, armeleia en anderen die echt serieus bezig zijn met deze hobby. Maar nu zijn deze mensen grotendeels non-actief.
Heb sowieso het idee dat we hier - in ieder geval op dit forum - wat kritischer zijn naar elkaars werk. Daarmee bedoel ik niet dat we elkaar afkraken, maar wel dat we aanmoedigen om mooie dingen te maken. Op de Joint zijn mensen tegenwoordig wel erg snel met "oh, that's fap-taculous!" (en dat geeft verkeerde verwachtingen, denk ik).

En inderdaad; materiaal die hier in Nederland te krijgen is, daar heb ik een chronisch gebrek aan kennis van.

Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-09, 10:51 pm

Silk wrote:Ik ben vreselijk ouderwets als het om sociale media gaat. 'k Ben lid van geen enkele site. Alleen al de gedachte dat je dan ook nog eens in de gaten moet houden wat voor onzin mensen naar je toesturen... [/asociaal]

Even iets anders:
Ik vroeg me af hoeveel mensen op dit forum zijn er eigenlijk bezig met het maken van een eigen pop? (zou het wel cool vinden om een keer een meet te hebben en ze eens in levende lijve te zien ... die poppen dan... en de makers ook natuurlijk)
Op de Joint weet ik dat er ook een paar Nederlanders zijn, en natuurlijk zijn er ook een aantal die (ja jij, Raou), er in het verleden al eens eentje gemaakt hebben. Al met al ziet het er naar uit dat Nederland erg productief/creatief is.

Heh XD *guilty* Ik wil ook wel weer eens aan een nieuwe beginnen(was een tijdje geleden begonnen aan een volwassen 30 cm tiny, de faceplate is al bijna af, maar darn dat lichaam xD Ik ben duidelijk meer van de hoofdjes sculpten!)dus een meet lijkt me wel een tof idee! Misschien ook leuk om er dan meteen een actieve meet van te maken, klei mee en sculpten maar Very Happy Leren we ook nog wat van elkaar, want ik heb geen idee hoe andere mensen werken.
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-09, 10:56 pm

Ik kan www.dewdrops.nl even pimpen als er een online plekje voor NLers gezocht wordt. Het is op het moment niet zo heel actief, maar het heeft wel een vaste kern van 5 mensen (vooral tekenaars die critisch kunnen kijken) die regelmatig langswippen. Als we een platform zoeken, waarom niet gebruikmaken van iets dat er al is. Wink

Ik ben ook wel voor een actieve meet. <3
Misschien kunnen we HV ook even porren, want zij is ook met een aantal projectjes bezig.
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-10, 12:31 am

Klinkt goed. *por HV*. Maar eh... Misschien kunnen we wachten met de meet tot mijn pop niet langer meer ingekleid is ter voorbereiding van het maken van mallen ;p. Al die hompen klei neemt zo lastig mee.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-10, 1:44 am

Ik wil anders best wel een keer zien hoe mallen gemaakt worden. ;P
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-10, 1:49 am

Kan ik me voorstellen, maar het is een beetje zwaar om mee te nemen. ;p Als ik nu eens foto's post... zou dat helpen?
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-10, 1:57 am

Foto's zijn altijd welkom. Ik heb al wel een paar online mallenmaak-tutorials gezien, maar dan bleef ik toch altijd met een aantal vragen zitten. Het is lastig voorstellen hoe alles in elkaar steeks als je zelf niet echt een projectje hebt waarmee je bezig bent. Het blijft bij mij meestal beter hangen wanneer ik gelijk een toepassing op mijn eigen werk kan bedenken.
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-10, 2:53 am

Ik ben ook redelijk hands-on. Zodra ik begon met het maken van mallen viel ieder kwartje wel op z'n plek. Ik maakte alleen nog een paar domme fouten, maar dit was te wijten aan slaapgebrek, niet een gebrek aan hersencellen.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-10, 3:01 am

Ik ben wel in voor zo'n soort meet. Heb vroegâh eens een heel lelijk hoofdje gemaakt en ik wil het wel eens opnieuw proberen xD Aan een lijf begin ik niet, maar een SD hoofd ofzo, why not?
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 26

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-10, 3:03 am

Ben ik vreemd dat ik eigenlijk niet zo'n interesse heb in hoofdjes maken? XD
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-10, 4:43 am

Ik eerst ook niet, tot ik aan het maken van de joints toekwam, lol. Nu SNAK ik naar hoofdjes.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-10, 4:47 am

Misschien is het, omdat er zo veel valt of staat bij een hoofdje als het om aantrekkelijkheid naar mensen toe gaat. Je kan nog zo'n mooi lichaam hebben, als er een lelijk hoofd op zit...
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-10, 5:50 am

Fijn. Na een viertal weken van rustig wonen (omdat hij weer even was geconfronteerd met de mogelijkheid van buurtbemiddeling), is meneer nu weer aan het testen hoe hard hij z'n muziek aan kan hebben staan.

Als dit vanavond nog zo doorgaat dan volgt er weer een klacht + politie.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by lifae on 2011-06-10, 7:36 am

*valt laat in het onderwerp*
Ik heb wel plannen om een doll te maken. Ik wil heel graag een kat die gewoon op 4 pootjes loopt. Maar eerst probeer ik het met een mens, als ik eens tijd heb. Ik zit sinds kort ook op The Joint, maar ben meer een lurker (ben ik overal eigenlijk wel een beetje XD )
Een meet lijkt me cool, al heb ik zelf nog bijna niets om te laten zien.. Heb alleen een halve schets van een menselijk popje.

@Silk: Wat een walgelijke buurman, zeg! Ik hoop dat ie het toch echt eens leert dat het niet normaal is..

Last edited by lifae on 2011-06-10, 7:38 am; edited 1 time in total
lifae

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-10, 7:38 am

Ik heb net toch een basis voor een hoofd gemaakt. Je moet toch wat als de rest droogt. XD

@Silk: Hopelijk houdt hij op anders moet je misschien weer op buurtbemiddeling aandringen.
Muisje

Back to top Go down

Post by Wish on 2011-06-10, 6:47 pm

Ik zou wel es graag een hoofd zelf maken :p een lichaam lijkt me veel te ingewikkeld xD

Voor de rest...

Ik en Tim hebben een huis gekocht!!! Noujah compromis getekend. Nu nog leningen gaan jagen en dan is het normaal 12sept van ons ^^
We kunnen er wel pas in tegen november-december maar jah ^^

en k haat Norton... nee ik wil echt niet elke keer ik opstart een popup krijgen net als ik iets wil gaan typen :p
Wish

Aantal berichten : 976
Leeftijd : 29

View user profile

Back to top Go down

Post by [E] on 2011-06-10, 8:50 pm

Je kan ook Avast! gebruiken?
Toen ik Windows had gebruikte ik dat altijd
en heb nooit een virus gehad.
Het kost je niks en het vertraagt je pc niet zoals Norton.

[E]

Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 36

View user profile http://eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.lifeyo.com/Home/

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-06-10, 11:26 pm

@ Wish:
Gefeliciteerd Wish!

@Dollmaken:
Als daar vraag naar is, wil ik ook wel een aparte sectie hiervoor maken hier op het forum. Laat maar weten wat jullie erop willen hebben. Desnoods kan ik iemand een mod worden die dat als voornamelijkste taak heeft.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 30

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-10, 11:31 pm

Gewoon lekker gaan beginnen met kleien, mensen. Het is een project zonder einde (bij mij in ieder geval, lol), maar wel vreselijk leuk. 'k Zou zelf ook weer aan een nieuw hoofdje willen beginnen, maar die mallen moeten een keer af. Serieus, dat is het enige wat ik niet leuk vind aan poppen maken: het gieten. Eindresultaat is fantastisch, de weg ernaar toe saaaaaaaaaaai.

@Muis: Ik heb al twee keer buurtbemiddeling ingeschakeld. De eerste keer hebben ze de uitnodiging naar de verkeerde buurman gestuurd, waardoor het niet tot een gesprek kwam =_=, en deze keer laat de buurman het zelf afweten om te reageren op het verzoek contact op te nemen met die mensen.

Het is vrij dom van 'm (en onnodig ook). Nu sta ik bij de woningbouwvereniging weer sterker, omdat hij op deze manier het beeld schetst niet van goede wil te zijn. Als hij gewoon contact had opgenomen, dan hadden we gewoon tot een oplossing kunnen komen, zodat hij geen last meer had van mij en ik niet van hem. Maar nu begint hij het wel moeilijk voor zichzelf te maken. Zeker ook omdat ik getuigen heb ingeschakeld en andere buren die mee willen klagen.

tl;dr
Buurman is onwillig en maakt zijn eigen positie op deze manier er niet sterker op.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-10, 11:38 pm

Ik haat Norton ook. Daarom staat het ook niet meer op deze computer. Formateren was namelijk de enige manier om het van mijn oude computer af te halen en dat ging me te ver. Dus wilde onkruid!Norton zich bij elke rechtermuisklik en elke keer als ik CTR+C of Delete indrukte zich weer herinstalleren.

Een dollmaak gedeelte is geen slecht idee.
Muisje

Back to top Go down

Post by Wish on 2011-06-10, 11:56 pm

Misschien het dollmaken als een subdeeltje in het creaforum?
Wish

Aantal berichten : 976

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-10, 11:58 pm

Ik wil het doll maken weer eens oppakken. Sommige projecten liggen al veels te lang op de plank.

Met lange plak nagels typen is best lastig. Gisteren een bruiloft gehad en ik wilde wel eens anders dan mijn afgekauwde nagels.
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 38

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-11, 4:53 am

holyvirus wrote:Ik wil het doll maken weer eens oppakken. Sommige projecten liggen al veels te lang op de plank.

Ja! Ik kan me herinneren dat je nog altijd een zekere... gnoom (?) had die afgemaakt moest worden. Toch?
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-06-11, 10:22 am

Check de nieuw, sparkly Doll Fabricatie gedeelte. Voor suggesties/tips kan je me altijd pm'en.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 30

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-11, 12:14 pm

Yay! Ik hoop dat meer mensen met dollmaakambities geïnspireerd zullen worden. Very Happy
Muisje

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-12, 4:50 am

Awesomesauce Very Happy Jah ik ga toch maar eens klei halen en beginnen aan een hoofdje wat ik in m'n uh..hoofd heb. Dan zie ik vanzelf wel of er een lichaam bij komt of dat ik het voor een bestaand lichaam maak.

Iets heel anders, ik ga naar Castlefest als Vasy, en heb de perfecte pruik gevonden xD Ik bedoel, Kijk en Vergelijk Hij hoeft alleen nog maar een beetje uigekamd en opgeflufft en geVasy-t te worden xD Nu de humoungous jurk nog..
Raouken

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-12, 8:12 am

Nice, Raou! Awesome dat je als je doll gaat xD Ben benieuwd wat voor outfit je wilt maken, of ga je in een replica van wat Vasy op de foto draagt?

En nu wil ik ook aan een hoofdje beginnen! xD Het is erg aanstekelijk, Muis.
Eerst maar eens wachten op mijn laatste paar cijfers, en als ik geen herkansingen hoef te doen weet ik al wat m'n zomerproject gaat worden.
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 26

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-12, 9:58 am

Leuk Pete, ik ben benieuwd wat voor hoofdje het gaat worden Very Happy en nee, ik ga niet in een replica van een jurk die hij al heeft, maar ik maak wel de jurk die ik in m'n hoofd heb ook voor hem ^_^ het word lichtblauw met veel zelfgemaakt kant en borduursels(allebei in wit/lichtblauw). Beetje Vasy silhouette, dus poofy rok(zonder hoepelrok)tot op de enkels met een nauwsluitend geborduurd jasje en een kanten tipdoek. Ik moet wel echt nu beginnen, anders krijg ik het noooit af xD
Raouken

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-12, 9:44 pm

@Dere: Geen idee waar je precies in Nieuw Zeeland woont, maar is alles goed met jullie en jullie vrienden?
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-06-12, 9:52 pm

VelvetBat

Aantal berichten : 1425