Editing EFF pictures with Saito-san (snogging)

Go down

Editing EFF pictures with Saito-san (snogging)

Post by TMar on 2011-04-19, 7:53 am

Mother, what's this music? Style sounds familiar Smile
Oh, that's one of Bach's other famous works, Matthäus Passion, I'm singing in the choir in this recording Smile.

That's great. So you're going to edit Elf Fantasy Fair pictures? I would have liked to go but since Cirrus-san was so quite insistant about going.
Oh, I'll be taking you to Castlefest, don't worry. CF is way cooler Smile.

Looks like you all had fun.

Ey, Cirrus made a friend I see.

Isn't that Nathaniel-san? Nice outfit.

Indeed having a lot of fun.

Mother, I knew Cirrus-san is klingy. But Nathaniel-san seems quite okay with that.

Oh, eeerm. I don't think one should do anything like this on a first date.

Was everybody okay with this? I mean, you guys were at a doll meet!

I mean, seriously...

Saito-san, most people present at the meeting are Yaoi-fans.

And we thought they look pretty cute together Smile
*sigh* I know Cirrus is smut-deprived but that's even a better reason not to rush into it. And certainly not rush into it in public.

Cirrus no baka! Getting it on with Nathaniel of all boys.

Pfff, looks like the kid is enjoying it too.

Look, however cute they look toghether, it's a fact that this Nathaniel-san is 'easy'.

Meaning?
I would believe every SD-guy in Barendrecht and surrounding area has spent some time with him in that large SD bed.
That's very much possible.

Allright, enough mushiness for today.

Mother, we need a serious talk with Cirrus. We can't have him loose his sanity like this.

You're absolutely right. Love is a precious thing!

Though, they look sooooooooooooooo cute together!
Mother!
TMar

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 2011-04-19
Leeftijd : 40

View user profile

Back to top Go down

Re: Editing EFF pictures with Saito-san (snogging)

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-04-19, 7:56 am

Ik vind de achtergrond echt ontzettend afleidend. Misschien ook een idee om je toetsenbord af en toe schoon te maken.
Edit: Ik heb het ook even voor je verplaatst naar het algemene fotogedeelte.
Dit hoeft echt niet 18+

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 31

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-04-19, 8:03 am

Gelukkig is de bovenkant met de toetsen afneembaar en onder een kraan met zeep te wassen. Maar goed, licht autistisch, hooggevoelig zijn en fulltime werken vreet nogal wat energie dus van organiseren komt het in de regel niet.

Als ik verhuis, dan krijgt al die zooi een plekje. (woon nu te klein)
TMar

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-04-19, 8:54 am

Zo zag mijn toetsenbord er ook uit na 10 trouwe dienstjaren. Nu heb ik gelukkig een nieuwe waarvan hopelijk het snoer niet wordt doorgebeten.

Je kan er nu niets doen aan de achtergrond in deze foto's, maar houd er rekening mee dat je naast je dolls ook al het overige van wat er in de foto's staat aan de rest van de wereld laat zien. Even een schoon hoekje maken, stofzuigen, een stofdoekje erover en niemand die zeurt over de achtergrond. (Dat is overigens een reden dat ik tegenwoordig weinig foto's maak. Gebrek aan rommelvrije hoekjes.)

Maar, was de EFF leuk? Welke mold is je doll?
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-04-19, 9:06 am

EFF was wat je van EFF mag verwachten.

Saito is een Resinsoul Gang.

Wat betreft een schoon hoekje: mijn huis is nogal klein dus dat houdt in dat je dan spullen tijdelijk verplaatst naar je bed ofzo. Wat mij betreft hier dus geen discussie over.
TMar

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-04-19, 10:04 am

Het nadeel van een rommelige achtergrond is dat ik toch daar je DigiD in de achtergrond uit de kast zie steken ;p

Maar leuk dat in ieder geval Cirrus het erg naar z'n zit had op de EFF ^^
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 27

View user profile

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-04-19, 6:06 pm

Ik had net gezegd: "geen discussie" Er is tenslotte geen gevoelige informatie te zien. Laten we het leuk houden en het over het verhaal zelf hebben.
TMar

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-04-19, 7:20 pm

We zijn hier allemaal volwassen en het is nu jammer dat je wel wilt dat we naar je foto's kijken en het alleen hebben over dingen die jouw goedkeuring hebben, maar onze gevoelens tellen niet.

Rommel tot daar aan toe, maar vieze dingen wekken bepaalde gevoelens op. Het argument "kijk dan niet" gaat niet op, want hier bekijkt men de foto's die op het forum worden geplaatst en zonder enige vorm van waarschuwing kan niemand weten die hij of zij misschien niet moet kijken.

Misschien dat op andere forums een mentaliteit van regenboogjes en jonge katjes heerst, maar hier geeft met opbouwend commentaar. Wanneer iemand wazige foto's post, dan zal het niet lang duren voordat iemand zegt: "Leuk, maar ik heb moeite om te zien wat er op de foto staat." waarna er tips volgen om het beste uit je camera te halen. Elke fotocamera die zich camera durft te noemen kan immers scherpe foto's maken.

Laten we het leuk houden en mensen niet verplichten monddode ja-knikkers te zijn.

Last edited by Muisje on 2011-04-20, 5:43 am; edited 1 time in total (Reason for editing : spelling =_=)
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-04-19, 8:29 pm

Ik ben het eens met Muisje.
De sfeer op jointed love is anders dan op BJDcafe. Wij streven naar een sfeer waarin je niet alleen te horen krijgt dat je foto's leuk/mooi/grappig zijn, maar het wat uitgebreid word zodat je ook daadwerkelijk er wat aan hebt.

Ik heb eerlijk gezegd nauwelijks naar je doll gekeken, doordat ik totaal afgeleid werd door de drukke, rommelige achtergrond en daar zeg ik dan wat over.
Ook mijn kamer is een teringzooi. Mijn bureau ziet er ongeveer net als die van jou uit, ik vraag mij af of ik vloerbedeking of laminaat heb, maar daarom maak ik meestal mijn foto's buiten of op een plek waar het niet rommelig is.
Een achtergrond is zo gemaakt met een lap stof tegen een kast/wand en oogt een stuk rustiger en zorgt ervoor dat de aandacht bij het onderwerp van de foto's blijft, de doll of het verhaal, blijft.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 31

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-04-19, 9:42 pm

Over photo stories:
Persoonlijk vind ik het verwarrend dat er geen uitleg is gegeven over wie in welke kleur praat. Het is mogelijk om er achter te komen hoe de vork in de steel zit, maar hoe meer moeite mensen moeten doen om iets te begrijpen, hoe groter de kans dat ze voor het einde afhaken.
Daarnaast is een algemene introductie over welke dolls in het verhaal spelen en wat het idee achter het verhaal is geen overbodige luxe. Zeker als je nieuw op een forum bent en lang niet iedereen alle ins en outs van je poppenverzameling weet.

Ik tel 16 foto's van een pop voor een computerscherm en 1 close-up. Het gebruik van een close-up is een effectieve manier om dynamiek aan een verhaal toe te voegen. De kleine locatie (het bureau) beperkt de mogelijkheden en close-ups zijn dan een prima methode om je verhaal visueel spannend te houden. Een andere methode die hier goed is toegepast is dat Saito eerst links van het scherm zit en door middel van een goed gepositioneerde tussenfoto naar de rechterkant verschuift. Omdat deze overgang vloeiend gebeurt, stoort het de voortgang van het verhaal niet.
Dit is een scherp contrast met de laatste foto waarin Saito plotseling weer links zit. Hierdoor krijg in ieder geval ik het idee dat ik wat heb gemist, wat verwarring opwekt.
Desondanks de bovengenoemde goede punten, blijven het 16 foto's die in essentie dezelfde elementen bevatten: een pop voor een computerscherm. Om verhalen met een beperkte locatie en setting interessant te houden is het belangrijk om te blijven variëren en een ander plaatje op het computerscherm is net niet genoeg om de aandacht goed vast te houden.
Muisje

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-04-20, 5:32 am

Mja, had wel even een kleuren-verklaring kunnen vermelden, doe ik in de regel niet omdat veel mensen m'n personages en mijn stijl kennen. Daarbij zag ik in de gebruikerslijst veel bekende namen.

En nogmaals, het gaat mij meer om het verhaal, interactie tussen personages en af en toe een grap. En dat had je ook meteen kunnen zien want er staat tekst onder in de vorm van een conversatie.

Ik heb geen professionele digitale camera maar een pocketformaatje waarbij de opties eigenlijk wat beperkt zijn voor binnenfotografie zonder zonlicht. Topfoto's zal ik er niet mee maken nee en om nou m'n oude minolta te gebruiken kost me teveel geld en tijd aan rolletjes ontwikkelen.

Maar goed, nuttig om te weten wat jullie mening ten aanzien van fotografie is.
TMar

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-04-20, 5:58 am

Even een mythe de wereld uithelpen. Een professionele digitale camera maakt niet gelijk geweldige foto's. Ook met een simpel camera kan je goeie foto's maken Wink Compositie heeft niks te maken met een goeie camera. En bij een verhaal verstellen is de compositie heel belangrijk. Bedenk van te voren waar je de kijker naar wilt kijken.

Het verhaal is grappig Smile Je bouwt het lekker rustig op en de emoties poseer je leuk. Het geeft ook gelijk wat beweging in het verhaal. Zeker een plus punt.

Nog wat tips voor de compositie: Alleen bij de laatste foto wordt je als kijker gedwongen recht op het toetsenbord te kijken. Kijk ook uit dat je niet plots je hoofdpersonage van plek veranderd. Zoals eerst zit hij links en plot zit hij rechts. Dit werkt verwarrend op de kijker.
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 39

View user profile

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-04-20, 6:14 am

Hangt er wellicht van af welke pocket camera. In ieder geval heeft die van mij toch moeite scherp te stellen bij kunstlicht als je zoom gebruikt. Geloof me, ook de 'zachte' flits te dicht op een doll maakt hem té licht. De normal skins van Bobobie zijn al heel licht.

Misschien moet ik nog een echt ideale instellingcombinatie vinden. In ieder geval werkt het goed als je de camera echt goed op 1 onderwerp hebt gericht maar als je een scene hebt, is dit meestal niet het geval.

Laatst in de dojo foto's gemaakt tijdens een speciale les met een shihan uit Japan, maar veel foto's zijn of teveel bewogen, of ze zitten van die bubbels in. Bewegingen bij aikido gaan vaak erg snel, vooral als er judansha bezig zijn. Er zit een voorgeprogrammeerde sportinstelling op, maar die blijkt geschikt te zijn voor buiten, niet binnen bij kunstlicht.
TMar

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-04-20, 9:37 am

Ik ken de frustatie. Pocket camera's hebben inderdaad hun nadelen en zijn ook alleen op hun best met zonnig mooi weer. Maar om een voorbeeld te geven: Ik heb een enorme slome 5 jaar ouwe pocket camera van HP (Camera's in de telefoons zijn zelfs beter kwaliteit), maar ik wist wel deze foto te maken op een donkere avond met alleen licht van mijn monitor en flits afgedekt met een peukvloeitje ervoor met heel veel geduld Wink

(Sport fotograferen is inderdaad heel moeilijk. Ik heb zelf een Nikon D300, die een bewegend object kan volgen en scherp kan houden, maar met mijn gebrek aan ervaring lukt het mij ook niet Wink Fotograferen is vaak ook veel oefenen en uitproberen.)
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 39

View user profile

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-04-20, 9:51 am

Die foto is gaaf!

Ik had tijdens die les ook wel filmpjes willen maken, maar m'n sd-kaartje stond toen ook al behoorlijk vol met doll pics en larp pics Wink. Filmpjes van pocketcamera's zijn tegenwoordig niet slecht! Mijne is een jaar oud.

Btw, ben nu bezig met een shoot met Saito, Cirrus en Shinta in verschillende kostuums en ga morgen proberen of ik ze wat kan laten aikidoën Smile. Zal daarbij geen ingewikkelde techniek in stappen laten zien.

Eigenlijk moeten ze allemaal gerestringd worden en ik waag me daar pas aan als ik vakantie heb. Kan ik er rustig voor gaan zitten enzo. Voor dergelijke lastige poses moet je ze hotgluen maar dat heb ik ook in huis Smile.

Maar het is wel mogelijk om een uitgangssituatie en eindklem ofzo te laten zien Smile
TMar

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-04-20, 9:21 pm

TMar wrote:Daarbij zag ik in de gebruikerslijst veel bekende namen.

Maar ook veel onbekende namen, neem ik aan. Het is een gemiste kans wanneer je met je verhalen weinig nieuwe lezers bereikt, omdat het voor hen moeilijker te volgen is. Het lijkt me dat je lid wordt van een ander forum om meer of iets anders te doen dan hetzelfde wat je elders ook al doet. ^_^
Muisje

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-04-21, 5:24 am

Nou, nee, daar heb ik eigenlijk niet zo bij nagedacht toen ik hier registreerde. Dat ligt niet zo in m'n aard. Vond dit forum via google.
TMar

View user profile

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Back to top