Lieve Lotte! (shout)

Page 1 of 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje on 2011-06-12, 10:57 pm

Silk wrote:@Dere: Geen idee waar je precies in Nieuw Zeeland woont, maar is alles goed met jullie en jullie vrienden?

Dere woont zelf niet in Christchurch (tenminste, bij de vorige aardbeving in ieder geval), maar heeft er volgens mij wel vrienden wonen. Echt rot dat er nog steeds zulke heftige naschokken zijn. :/
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 34

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-13, 7:41 pm

Muisje wrote:
Dere woont zelf niet in Christchurch (tenminste, bij de vorige aardbeving in ieder geval), maar heeft er volgens mij wel vrienden wonen. Echt rot dat er nog steeds zulke heftige naschokken zijn. :/

Ja, idd.
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-14, 8:36 pm

Ik ga de NS website schoppen! Ik probeerde me te registreren, zodat ik een voordeelurenkaart kan aanvragen, dus ik vul alles in en krijg bericht dat ik de activeringslink moet aanklikken en deze kan ik vinden in de email de ze me hebben gestuurd. Dit moet binnen 3 dagen, want anders verloopt mijn aanmelding.
Ik krijg geen email, dus ik registreer met een ander emailadres. Weer geen email met activeringslink.
Na drie dagen krijg ik op mijn eerste mailadres dat mailtje, maar mijn registratie is al verlopen, dus moet ik me opnieuw registreren. Dit doe ik en ik krijg weer geen email!
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-14, 8:53 pm

Wat een beunhazen, zeg. Heb je anders een telefoonnummer waarop je ze kan bereiken, zodat je ze... eh... vriendelijk kan verzoeken om je alsnog een werkende voordeelurenkaart te geven?
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-06-14, 10:00 pm

Ik haat die website. Ik had ook veel problemen met het aanvragen van mijn voordeelurenkaart. Gisteren trouwens bijna mijn tentamen gemist door koperdiefstal en een bovenleiding eruit. Volgende keer maar weer de auto lenen voor de tentamenweken.

De mensen die van Utrecht via Rotterdam moesten om in DB te komen, daar had ik medelijden mee :<
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Leeftijd : 37

View user profile http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-15, 2:01 am

Stomme NS! Wij werden ook al gepakt in de trein naar Schiphol vanochtend, omdat een paar van ons meereisden op de korting van week-OVers. Het was vijf voor negen. Korting gaat in om negen uur. BAM! Boete! D< Heel zuur begin van de reis naar Japan voor die mensen...

En ik krijg een mailtje van het uitzendbureau over een baan in een callcenter: de verdiensten zijn €6,66 per uur :'D Nu verbergen ze het niet eens meer! Ze zijn de duivel!

En (ja, veel gebeurd xD) vandaag is de start van Humans versus Zombies. Het is een hilarische mix van tikkertje en weerwolven wat onze vereniging elk jaar organiseert. Nu moet ik vanavond een stuk reizen, hopelijk kom ik geen zombies tegen want op de eerste dag zijn ze vermomd als mens... :') I'll never grow up!
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 26

View user profile

Back to top Go down

Post by Hasel on 2011-06-15, 11:24 am

Dat klinkt als een awsome spel Pete!

en grrrr... wat zijn sommige klanten toch vreselijke zeikerds... ik heb gewoon in mijn verkoop thread staan dat de krullen en de lengte per pruikje verschillen omdat het mohair is, een natuur product, elk stukje vacht is anders... en dan gaan ze nog zeuren als ze de kleur (zie gvd in de foto!) niet goed vinden en het niet genoeg krullen heeft naar hun zin... ja wat moet ik?! gedachten lezen?! dat zou ik al niet kunnen als ze niet aan de andere kant van de wereld zaten! Wat verwachten mensen nou?! ik bied pruikjes aan, zo ongeveer de helft goedkoper dan mijn concurrenten, dat ik alleen de mooiste stukken vacht gebruik?! dat ik alles ga omzomen (wat pvd met de hand moet)?! Dat is toch achterlijk, ik snap niet dat ze meer verwachten van iets wat pjdorrie 14 euro kost! GRRRRRRR Ik wil best een nog beter en mooier product leveren, maar dan zou ik ook zeker de prijs verdubbelen want dan is het zoveel meer werk en dan heb je zoveel meer afval... ZUCHT

[samenvatting: klant zeurt terwijl product goed is voor deze prijs GRRR]
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19

View user profile http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Post by lifae on 2011-06-15, 11:55 am

Zeurende klanten zul je helaas altijd hebben. Gelukkig heb je ook tevreden klanten Wink *Blij met pruikjes*
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 33

View user profile

Back to top Go down

Post by Hasel on 2011-06-15, 9:04 pm

Gelukkig maar Liesbeth XD dat maakt me weer vrolijker Very Happy
Hasel

Back to top Go down

Post by Wish on 2011-06-15, 9:22 pm

WOOOOOOT Tickets voor Gackt in Keulen zijn binnen *zweeft flieberig rond* xD
en ik ben doorweekt... ik denk dat iemand me fout verstond toen ik zei dat ik een regendouche wel es leuk vind ... >.> ik bedoelde het type in de badkamer, zonder kledij enz!!!
Wish

Aantal berichten : 976
Leeftijd : 29

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-15, 9:32 pm

Volgens mij zoomt Tinybear haar pruikjes om met lijm, twee halve cirkels zorgen voor een [piep]pasvorm en in alle pruikjes die ik van haar heb, zaten klitten die ik eruit moest kammen. Het is dat ze bijzondere en custom kleuren doet.
Jammer dat je zeurende klanten hebt, maar die zal je altijd hebben. Gelukkig zijn er zoals Lifae zegt er ook blije klanten.
Muisje

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-06-15, 9:44 pm

@Hasel: Ze hopen natuurlijk dat je voor die Chinese-sweatshop tarieven gaat. Ik vind je pruikjes erg tof, dus de positieve reacties hechten veel meer waarde. Je hebt gelukkig minder zeurders dan tevreden klanten.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-16, 12:03 am

Het regent. En de straten zijn ondergelopen. En kennelijk hebben automobilisten niet door dat, wanneer ze door een plas water van 10 cm diep rijden, dat de fietser naast hen de volle laag krijgt... Heb ik proefondervindelijk ondervonden.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-16, 5:38 am

@Hasel: wat een zeur zeg. En als je je pruikjes gaat omzomen komt er volgens mij juist een lelijke dikke rand die de pasvorm niet echt bevordert. Het is niet alsof het leer gaat rafelen ofzo >_o *zucht* Maar zo te zien is dit één zeur op verder 10+ zeer tevreden klanten! Niets van aantrekken hoor ^^

@Wish: hahaha! xD Regendouches zijn awesome though, nouja, de badkamervariant.

@Silk: mensen in auto's zijn soms zo aso. Bijv. ook niet willen stoppen voor een zebrapad terwijl zij warm en droog zitten en de mensen op de stoep staan te verregenen. Hm, hopelijk pakt zijn/haar karma nog wel terug.

~

Pete + nerfgun = geen rust meer voor haar huisgenoten. *loopt als een idioot op mensen te schieten en heeft de grootste lol* Vanavond hebben we een missie, we moeten de 'zombies' ervan weerhouden besmette tennisballen naar het checkpoint te brengen. Daar het aantal zombies in 1 dag van 2 naar 8 zijn gegaan zal dit nog wel een moeilijke missie gaan worden.. >_o
Pete

View user profile

Back to top Go down

Post by Wish on 2011-06-16, 6:03 am

Succes pete!!! Je mag mijn 3 guns ook lenen als je wil Wink moet je ze wel komen halen :p
Maar ik zal mentaal steunen Wink
Wish

Aantal berichten : 976
Leeftijd : 29

View user profile

Back to top Go down

Post by TMar on 2011-06-16, 7:06 am

Silk, denk dat de meeste mensen er ook niet zo erg bij stil staan. Zeker in de namiddag rijden er natuurlijk een hoop rond die vermoeid zijn na een dag werken en gewoon alleen maar denken aan thuiskomen.

Pete, nerf guns zijn best wel awesome Very Happy. Maarreh, ik bewerk zombies liever met een zwaard Wink. Had op Far Kingdoms op een gegeven moment twee zwaarden waarvan 1 IC ongeslepen omdat ik geen zin had telkens een spreuk op m'n scherpe zwaard te laten casten om iets te kunnen uitrichten tegen wandelende skeletten. OC is het mijn Rurouni Kenshin cosplay zwaard dat ik LARP-waardig heb gebouwd.
TMar

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 2011-04-19
Leeftijd : 39

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-17, 2:51 am

Heeft iemand hier ervaren dat de kwaliteit van pruikjes achteruit gaat als je ze lang in een kartonnen doosje bewaard? Blijkbaar heeft de chemicaliën invloed op het pruikje volgend een dealer. :/

(Ik bewaar monique pruiken altijd in hun oorspronkelijke doos, maar er was maar eentje die ik een beetje mwah vond. Het was ook heel anders dan de pruiken die ik normaal gewend ben. Volgens mij ligt het meer aan de kwaliteit van de pruik zelf XD)
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 38

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-17, 2:53 am

Sommige mensen zeggen dat je een pruikje met "wasverzachter" kan behandelen om de boel een beetje te laten opleven.
Zouden de zuren in het karton een pruikje kunnen aantasten? In dat geval zou je het meeste effect moeten zien op plekken die met het karton in aanraking zijn geweest.
Muisje

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-17, 2:58 am

*Gaat kijken bij haar eigen pruikjes*
Ik weet wel dat karton sneller kan vergaan. Maar het voorbeeld wat ik zag, leek meer op een niet zo netjes genaaide weft. Iemand had twee pruikjes in de zelfde toestand gekregen en dat lijkt me dan niet een karton probleem XD

Edit: zie niks wat aangevreten lijkt of aangetast. Voor de zekerheid toch maar in plastic bags gestopt. Scheelt ook weer ruimte. Razz
Edit2: Blijkbaar was het velletje dat bij het Monique pruikjes in zit de boosdoener. Oef toch wel opgelucht XD Was bang dat ik al het karton moest gaan verwijderen.

Last edited by holyvirus on 2011-06-17, 3:25 am; edited 1 time in total
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-17, 3:24 am

Sodeju! Die regenbui van gisteren duurde maar een half uur, maar heeft er in Doetinchem voor gezorgd dat een heel aantal straten blank kwamen te staan, verscheidene daken zijn ingestort en in de winkels het water naar binnen stroomde.
De kelder van ons appartement was ook voorzien van een laag water van vijf centimeter. Gelukkig voor mij stopte die plas precies bij de deur van mijn berging, waardoor de spullen die ik daar heb staan (met name voor het gieten van poppen) droog bleven. Anderen hadden minder mazzel.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-17, 3:28 am

Zo dat is even niet niks. Gelukkig heb je geen schade, Silk. Vocht is sowieso geen geweldige combo bij het gieten. ( Ik heb de menige frustratie van Batchix gevolgd met haar casting probleem.)
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-17, 3:33 am

holyvirus wrote:Zo dat is even niet niks. Gelukkig heb je geen schade, Silk. Vocht is sowieso geen geweldige combo bij het gieten. ( Ik heb de menige frustratie van Batchix gevolgd met haar casting probleem.)

Gelukkig ben ik op dit moment niet aan het gieten. Ik hoop alleen dat die ene fles die nog open was, geen vocht... eh... tot zich heeft genomen, want anders kan ik het wegflikkeren. Aan de andere kant, hij is al best een tijdje open, dus het zou goed kunnen dat 'ie al eerder besmet is geraakt.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-20, 6:34 am

Ik moet hierom echt enorm om lachen, vraag me niet waarom XD

http://www.dollmore.com/shopimages/dollmore/082044000221.jpg

Net terug van het showen van mijn "digitale portfolio" aan mijn begeleider. Daar zatten ook mijn bjd modprojecten in. (hij had er zelf ook naar gevraagd) Hij vond dat ik daar wel mee verder in moest gaan en eventueel een afstudeerplek zoeken bij een prop/prostetic bedrijfje. Ik ben bang dat je daarvoor wel iets meer mag doen, dan alleen aan popjes modden :/
Optie 2 was een eigen bedrijfje opstarten en dan via school het traject volgen. Een eigen bjdbedrijfje? Begint best aantrekkelijk te worden. :3
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-20, 7:58 am

De foto laadde nogal langzaam en inderdaad, de modder deed me al raar kijken, maar die gun was niet wat ik verwachtte. XD
Muisje

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-20, 9:11 pm

Sint, een oud somewhat klasgenoot van me(van het Rietveld, daar heb ik een halfjaartje uitwisseling gehad)had een stage gedaan bij de Amsterdam Dungeon, waar ie allerlei awesomesauce stuff leerde en zooi mocht maken. Misschien is dat wat?

Eigen bjd bedrijfje is natuurlijk ook awesome Very Happy
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-20, 9:39 pm

holyvirus wrote:Ik moet hierom echt enorm om lachen, vraag me niet waarom XD

http://www.dollmore.com/shopimages/dollmore/082044000221.jpg

Haha! "Yes, I am covered in smudgy paint and am about to shoot my *peep* of with my gun.. ain't I awesome?"
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-20, 10:12 pm

@ HV: hilárische foto, maareh.. omg, die sculpt! <3 Sexy old guy! <333

En ik weet niet precies welke richtingen je allemaal op kan met je studie, maar een eigen BJD bedrijfje klinkt erg leuk (hoewel ik je mod shop ook wel meetel). De vader van een vriendin van me maakt ook protheses en hoewel het een sector is waar een boel werk in te vinden is, maak je lange dagen en doe je zwaar werk...
Pete

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-21, 12:47 am

Is het rendabel om in Nederland een BJD-shopje te hebben (vanwege de extra belasting omdat je 'mensfiguren maakt' en dergelijke)?

Even iets anders, maar wel gerelateerd: Weet je hoe moeilijk het is een doos te vinden waar een 60+ cm pop in past?? 'k Ben steeds al aan het kijken en OF de maten zijn te onpraktisch, OF je komt in de duurdere klasse van luxe doosjes terecht. (kan zijn dat ik iets mis natuurlijk)
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-21, 3:44 am

@Silk: kan je overwegen om de doll unstrung te verzenden? Anders kun je eventueel wat dozen aan elkaar plakken met ductape.
Pete

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-21, 5:43 am

Pete wrote:@Silk: kan je overwegen om de doll unstrung te verzenden? Anders kun je eventueel wat dozen aan elkaar plakken met ductape.

Als ik ooit besluit een paar poppen van me te verkopen, dan is het wel handig dat de presentatie ok is. Ik zat er over te denken ze te verkopen als kits, omdat dit voor de koper scheelt in kosten en je een kleinere doos kan regelen. Verschillende dozen aan elkaar plakken kan, maar is niet echt iets waar ik heel blij van wordt. Smile
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Hasel on 2011-06-21, 8:46 am

Er zijn bedrijven die dozen op maat maken, mijn vader laat dat doen voor zijn producten, dat is heel handig, eens in de zoveel tijd besteld hij een tig aantal dozen. Ik weet alleen niet wat het minimum is.
Hasel

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-21, 10:06 am

@raouken: Awesome, bedankt voor de tip! Horror dingen maken is best wel mijn ding Smile

@pete:
Ik doe Kunst en Techniek in Enschede, soort multimedia opleiding op HBO
niveau. Mijn medestudenten zijn op verschillende manieren afgestudeerd,
dat varieert van manager, webdesigner tot filmmaker of zelfs een
mediakunstenaar. Dus tja heel erg breed XD (Maar het is geen kunstacademie) Mijn probleem is dat ik al
veel heb geprobeerd, maar dus niks concreets heb, dan half afgemaakte
spul :/ Daar geld, heb je eenmaal je punten, dan ben je klaar!!! *ookal
is het niet af en ziet het niet uit>.> *

@Silk: BTW hoeft alleen afgedragen te worden in de EU. Buitenland kan het zonder BTW Wink
Maar ik denk ook niet dat het brood op de plank brengt, tenminste niet
in de eerste jaren. Kan het altijd uitbreiden naar onderdelen of andere
creaties. Ik loop natuurlijk al langer met de plan de droom in mijn achterhoofd
om toch ooit eens zelfs iets mee te gaan beginnen. Dromen waarmaken is best wel eng.

Over dozen.
Mijn man heeft eens 100 dozen besteld bij een bedrijfje in Roterdam voor
een heel zacht prijsje, zegt hij. (Ik pook hem wel verder om de naam)
Ik
zal zelf ook even rond gaan kijken en googlen, volgens mij moeten er
wel bjd geschikte dozen zijn. De mooie geprinte dozen gaan volgens mij
via een drukker en is zeker ook duurder. Maar kits zijn natuurlijk veel
leuker.
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-21, 9:18 pm

holyvirus wrote:
@Silk: BTW hoeft alleen afgedragen te worden in de EU. Buitenland kan het zonder BTW Wink
Maar ik denk ook niet dat het brood op de plank brengt, tenminste niet
in de eerste jaren. Kan het altijd uitbreiden naar onderdelen of andere
creaties. Ik loop natuurlijk al langer met de plan de droom in mijn achterhoofd
om toch ooit eens zelfs iets mee te gaan beginnen. Dromen waarmaken is best wel eng.

O, kijk! Weet ik dat ook weer. Maar ja, ik zit ook al een hele tijd te denken over een bedrijfje als ik wat meer poppen zou hebben die ik kon verkopen. Het blijft alleen een 'zal ik het wel, of zal ik het niet doen' idee. Naast dat het niet echt rendabel gaat zijn (volgens mij), is een ander nadeel dat ik dan alweer een hobby van me kwijtraak. Ik hou van schrijven, maar sinds het m'n vak is geworden, kan ik daar niet meer zo onbevangen in zijn als wanneer het een hobby is. 'k Weet niet of ik die ongedwongenheid wil kwijtraken in het boetseren.

En ja: de belangrijkste reden waarom ik mijn poppen als kits zou willen verkopen is gewoonweg omdat dit erg leuk is en er best vraag naar is in de hobby. Er zijn maar weinig bedrijfjes die dat doen.

Wat betreft de dozen-tips: thanks allemaal. Ik moet gewoon eens zien waar ik een redelijk klein aantal voor een goede prijs op de kop ga tikken.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-06-21, 9:23 pm

Ik vraag mij af of het inderdaad handig is om een (éénmans)bedrijfje op te starten wanneer je dolls hebt gemaakt voor verkoop. Ik heb vrienden die LARPkleding maken en regelmatig op beursen hun waar verkopen. Voor hun was het belastingtechnisch handiger om zich bij KVK te laten registreren, maar stel dat je maximaal 20 dolls verkoopt in een jaar? Tot waar is het een hobby waarmee je wat geld verdient en vanaf wanneer wordt het een inkomsten genererende nevenactiviteit?
Muisje

Back to top Go down

Post by allanieew on 2011-06-21, 10:01 pm

mijn rickydoll lichaam kwam ook als kit met foto instructie en in een of andere beat- up al vaak gebruikte rommeldoos Wink
allanieew

Aantal berichten : 130
Registratiedatum : 2009-12-09

View user profile

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-06-21, 10:21 pm

@HV: klinkt als een studie waar je je niet snel verveeld, maar jammer dat ze niet kijken naar de afheid van wat je hebt gemaakt (hoe is de bejaardentuin afgelopen trouwens?).

Over studie gesproken.. ik heb een 9 op een paper!!! Very Happy *blij* Over Japanse huizen en interieurs, en waar ze voor de oorlog de inspiratie vandaan haalden. Saai huh xD Gelukkig heb ik groen licht om me in poppen te specialiseren, ik had huisvesting eigelijk als plan B. Whoo! Nu het laatste werkstuk (over poppen :'D) nog even inleveren en dan ben ik écht klaar met de universiteit voor dit schooljaar. Ik verveel me nu al.
Pete

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-06-21, 11:23 pm

Gefeliciteerd Pete!
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-22, 12:01 am

@Pete: Gefeliciteerd!
@Allanieew: Lol. Oh gelukkig, dan is er nog hoop voor me.
@Muis: Als je 20 poppen per jaar verkoopt dan denk ik toch dat de belastingdienst als een stel gieren om je heen gaan fladderen. Ook al heb je flinke kosten, het gaat om best grote bedragen. 'k Vraag me af of ze dat nog als hobby gaan zien.

Aan de andere kant: we zouden er ook voor kunnen kiezen om met z'n allen één bedrijfje op te richten. We hebben een paar mensen die poppen maken, die kleding maken... en er is vast ook wel iemand die face-upped. Hier, instant million dollar company! ;p
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-22, 5:15 am

Er zit een minimum bedrag dat je belasting vrij mag verdienen per jaar en een nog minimale bedrag wat je niet hoeft aan te geven bij de belasting. Ik denk ook dat 20 bjds al snel overheen komt Wink

Ik ben een gave tutorial tegen gekomen met wat tips over 3D printen. Very Happy
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-22, 5:21 am

holyvirus wrote:

Dat is waar, maar niet helemaal. Je kunt inderdaad een 0% tarief heffen als je aan het buitenland verkoopt, maar alleen als je aan een ander bedrijf verkoopt. Dus stel jij verkoopt jouw popjes aan Mint On Card in Amerika en die verkopen het dan in de US, dan hoef jij geen BTW af te dragen omdat het door hen daar verkocht word. Maar als jij in Nederland een popje maakt en verkoopt en dat dus verkoopt aan iemand in het buitenland moet jij 19% BTW heffen en afdragen. Toen ik net begon zat ik hier ook mee en heb het toen laten uitzoeken door mijn boekhouder, en daar kwam dit dus uit. Wel goed om te weten, want je wil niet voor verassingen komen te staan!

*edit* En over wanneer het handig is een bedrijfje te zijn, er zijn regeltjes voor wanneer je ondernemer bent, onder andere dat je 25 uur per week bezig bent met je ondernemer, en nog wat dingen(je intentie moet zijn om winst te maken, al hoef je niet meteen de eerste jaren winst te maken). Als je echt van plan bent er je werk van te maken zou ik je wel aanraden om jezelf in te schrijven en ook jezelf tegenover de belastingdienst te profileren als ondernemer, anders ben je namelijk freelancer en ondernemers krijgen veel meer voordelen. Zo hoef je tot 11.000 euro geen inkomstenbelasting af te dragen, en kun je spullen die je nodig hebt aftrekken. Ik ben ook officieel ondernemer, en het is wel handiger al moet je goed weten wat je doet en hoe het werkt-of gewoon een goeie boekhouder nemen xD Ik laat m'n administratie door een boekhouder doen, maar het is alsnog goed om zelf te weten wat wel en niet werkt.
Raouken

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-22, 6:42 am

Raouken wrote:
Dat is waar, maar niet helemaal. Je kunt inderdaad een 0% tarief heffen als je aan het buitenland verkoopt, maar alleen als je aan een ander bedrijf verkoopt. Dus stel jij verkoopt jouw popjes aan Mint On Card in Amerika en die verkopen het dan in de US, dan hoef jij geen BTW af te dragen omdat het door hen daar verkocht word. Maar als jij in Nederland een popje maakt en verkoopt en dat dus verkoopt aan iemand in het buitenland moet jij 19% BTW heffen en afdragen. Toen ik net begon zat ik hier ook mee en heb het toen laten uitzoeken door mijn boekhouder, en daar kwam dit dus uit. Wel goed om te weten, want je wil niet voor verassingen komen te staan!

Ok. Dus het is eigenlijk voor jezelf voordeliger een representative in de arm te nemen, klopt dat? (afgezien het feit dat je dan niet meer bezig bent met het verkopen zelf en je dat waarschijnlijk een hoop stress gaat voorkomen)
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-06-22, 8:53 am

Ik denk dat met zulke zaken het inderdaad slim is om iemand met verstand van zaken in te huren. Het kan je veel geld schelen en een heleboel stress en uitzoekwerk.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 30

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-06-22, 9:25 am

Boekhouden is best veel werk en de belastingdienst heeft nogal eisen. Daarnaast weet een boekhouder ook mooie voordeeltjes uit te halen Wink
holyvirus

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-06-22, 10:15 am

Silk wrote:
Raouken wrote:

Ok. Dus het is eigenlijk voor jezelf voordeliger een representative in de arm te nemen, klopt dat? (afgezien het feit dat je dan niet meer bezig bent met het verkopen zelf en je dat waarschijnlijk een hoop stress gaat voorkomen)

Nou..je popjes zijn waarschijnlijk dan goedkoper, maar niet voordeliger voor jou. Als je een dealer in het buitenland hebt, dan heb je inderdaad niet dat gemiep met BTW maar dat wil niet zeggen dat het voor jou voordeliger is want jij bent niet degene die BTW betaald, de klant betaald btw, jij heft 'm alleen. Uiteindelijk betaald alleen de consument BTW. Jij heft 'm en geeft 'm weer af, dus of jij nu 19% of 0% heft, voor jou maakt het niks uit, alleen jij bent niet degene die BTW heft. Het voordeel ervan kan zijn dat bijvoorbeeld je dealer woont in een land met een lager BTW tarief, dus zijn je popjes wat goedkoper dan wanneer jij ze direct zou verkopen.

Maar het is niet zo simpel als gewoon naar het buitenland sturen en dan maar 0% opgeven, degene aan wie je het verkoopt moet daar wel bewijs van leveren(dat hij BTW heft in zijn/haar land)en volgens mij zit er ook nog een minimum aan bedrag aan. Maar ik ben geen boekhouder, dit is gewoon ervaringszut xD Als je eenmaal gaat beginnen, eerst een boekhouder zoeken en alles uit laten zoeken. Sowieso, als je je ingeschreven hebt bij de KvK nodigt de belastingdienst je uit voor een starters gesprek en dan gaat het ook over dit soort dingen.

En idd zoals Sint al zei, boekhouders vinden overal leuke voordeeltjes xD
Raouken

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-22, 8:08 pm

Mocht ik ooit een eigen bedrijfje gaan beginnen, dan ga ik zeker wel een boekhouder inschakelen. Het is absoluut niet veilig mij alleen te laten met cijfertjes; ik denk dat we dan weer een nieuwe economische crisis krijgen.

Maar het eigenlijk de bedoeling alles gewoon in hobbysferen te houden. Misschien als ik heel lief met m'n ogen knipper naar de belastingdienst dat ze dan wat meer geneigd zijn een hand voor eh.. ogen te houden.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Hasel on 2011-06-22, 8:23 pm

Ik meen dat als je beneden een bepaald bedrag blijft met je verdiensten dat je dan gezien word als hobbyist.
Hasel

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-06-22, 8:50 pm

@Hasel: Klopt. Dus ik moet met deze poppen even goed gaan uitrekenen hoeveel dat dan is, aangezien het om flinke bedragen gaat per keer.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Hasel on 2011-06-22, 10:03 pm

Jah, of je verkoopt ze gewoon handje contactje binnen nl XD
Hasel