Lieve Lotte! (shout)

Page 19 of 20 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Silk on 2011-11-13, 11:13 pm

Hmmm... Het liefste zou ik niet aan pre-orders doen, maar de realiteit is dat ik de eerste batch niet zonder kan betalen. Na die eerste batch kan ik het zelf financieren en hoef ik geen risico's meer te nemen.

Betekent wel dat ik de eerste twee keer er eigenlijk niets aan verdien en het betekent ook de klant wat langer moet wachten, maar als de animo tegenvalt krijgt iedereen z'n geld terug. Ik ga pas een order plaatsen als ik voldoende geld heb. Dat is ook precies de reden waarom ik de pre-orders via een betrouwbare dealer wil laten verlopen. Wie geeft er in hemelsnaam geld aan een onbekende naam als die van mij? Dat kan ik niet van iemand vragen.

Tenminste, dat is het plan nu. Nu nog even de uitwerking wat aanscherpen, zodat het risico voor zowel klant als maker zo nihil mogelijk is. Een Bimong-tafereel zie ik niet zitten, maar een twigling-geval ook niet.

EDIT
@Maeve: Bimong klinkt zo ook wel als iemand die teveel hooi op z'n vork neemt en de focus verkeert legt. Veel projecten maken is goed (dat genereert geld), maar je grootste prioriteit zouden je klanten moeten zijn, zeker als je jouw werk zelf verkoopt.
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 34

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-13, 11:20 pm

Daarom ben ik blij dat Dollshe een minimum van 10 stuks per order heeft. ^_^; Dan blijven de kosten behapbaar en hoef je niet zo heel veel dolls te verkopen om het een beetje kostendekkend te houden.
Bijvoorbeeld: Je betaalt zo'n $2000 voor 10 dolls van 60 cm en dan hoef je er 4 voor $500 te verkopen om uit de castingkosten te zijn zonder dat je te absurde prijzen vraagt (€600 voor een tiny van 30 cm is alleen voor de echte liefhebbers), maar dan moet je wel iets maken dat door ten minste 4 mensen leuk genoeg gevonden wordt. Ik denk dat je de vraag beter kan onderschatten dan overschatten wanneer je voor pre-made verkoop gaat.
Enaibi dolls vliegen zo over de toonbank, maar die zijn 1) leuk om te zien en 2) meestal in hele kleine oplages gemaakt.
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05

View user profile http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-13, 11:25 pm

Daar ben ik het mee eens. Ik ga er eigenlijk vanuit dat vier mensen zover krijgen al 'pushing it' is, zeker in deze markt.

Weet jij trouwens hoe het bij Dollshe's castingbedrijf gaat? Dollshe zelf heeft moeite met hun eigen lijven, maar is daar ook wat van te merken bij deze service, of staan die twee los van elkaar?
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-13, 11:32 pm

Volgens de announcements op de websites ligt het aan de Pure bodies. Andere poppen schijnen wel op tijd geleverd te worden, maar ik heb de waiting room zelf niet zo nauwlettend in de gaten gehouden.
Ze hebben een nieuwe pressure pot aangeschaft om de problemen op te lossen. Ze zijn er mee bezig, maar je wilt inderdaad niet een jaar op je doll wachten dus ik ga zeker wat vragen stellen aan Dollshe voordat ik besluit waar ik mijn doll ga laten casten. Wanneer het zo ver is. XD
Muisje

Back to top Go down

Post by Maeve on 2011-11-13, 11:36 pm

Er is ook de mogelijkheid om echt alles uit te besteden, en dan een (relatief klein) bedrag per verkochte pop te krijgen. Dit is wat Batchix deed volgens mij met Dollfair? Het is ook wat Charles doet met dat nieuwe olifantje bij... ik weet niet meer hoe ze heet, die Amerikaanse vrouw met een volledig internetbedrijf en ook contakten met betrouwbare castingateliers. Zij regelt alles van begin tot eind en de originele maker krijgt een x bedrag per verkocht exemplaar. Nadeel is dat de kosten heel hoog worden (ik geloof dat dat Tiny olifantje 375USD kost?). En je moet iemand vinden die dit kan en wil doen en die in wezen alle risico's voor je draagt. 

EDIT Dollshe cast in oplages van tien..? Wauw. Ik dacht dat oplagen altijd per 40 of meer gingen. Tien is echt heel mooi.
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-13, 11:44 pm

Maeve wrote:Er is ook de mogelijkheid om echt alles uit te besteden, en dan een (relatief klein) bedrag per verkochte pop te krijgen. Dit is wat Batchix deed volgens mij met Dollfair? Het is ook wat Charles doet met dat nieuwe olifantje bij... ik weet niet meer hoe ze heet, die Amerikaanse vrouw met een volledig internetbedrijf en ook contakten met betrouwbare castingateliers. Zij regelt alles van begin tot eind en de originele maker krijgt een x bedrag per verkocht exemplaar. Nadeel is dat de kosten heel hoog worden (ik geloof dat dat Tiny olifantje 375USD kost?). En je moet iemand vinden die dit kan en wil doen en die in wezen alle risico's voor je draagt. 

Dit is in wezen wat ik nu aan het uitzoeken ben, omdat de risico's voor iedereen op deze manier zo laag mogelijk blijven. JPopDolls is 1 van die dealers die soms werk van kleine artists verkoopt. Je krijgt dan inderdaad niet de volle hap van je verkochte pop, maar gebruik kunnen maken van de kennis en connecties van mensen die ervaring hebben met deze dingen heeft ook wel zo z'n voordelen. Daarnaast zou ik me dan volledig kunnen richten op het maken en hoef ik me minder druk te maken over de klanten (want klantenservice is niet mijn sterkste kant).
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-13, 11:51 pm

Wat Batchix nu doet is via JPop dolls bij een Chinees(?) bedrijf de dolls laten casten. Ze gebruikt de connecties van JPop dolls, maar verkoopt de dolls zelf.
Dollfair is een voorbeeld van wat je niet wil hebben: een bedrijf dat over de kop gaat en in het geval van Lillycat je masters niet terug geeft.

Dollshe maakt oplages van 10 tot 20, omdat ze blijkbaar niet meer dan 20 casts per mold maken. Bij elke cast verslechtert de mold en Dollshe zet de grens op 20. (Erg perfectionistisch.)
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-13, 11:55 pm

Weiju is een chinees castingbedrijf, ja. De eerste paar verkopen (van vorige poppen) heeft Batchix wel via een dealer laten doen. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ze zelf aan het verkopen slaat, nadat ze dus eerst het kunstje heeft afgekeken en de markt goed heeft kunnen aanvoelen.

Dollfair was inderdaad een drama, maar ik mag hopen dat dit een uitzondering op de regel was.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 12:04 am

Daarvoor heeft Batchix ook dolls die door haar zelf zijn gecast verkocht, maar kwaliteit bleef een probleem en daarnaast heeft ze ook nog een full-time baan. Alleen Machina Alpha zijn via Dollfair verkocht en ja, laten we hopen dat Dollfair een uitzondering is, maar gezien het aantal leugenaars die steeds opduiken verwacht ik dat er wel weer een keer een soortgelijk drama ontstaat. (Hoewel Dollfair tot nu toe wel de kroon steekt in het aantal mensen en artists die ze hebben gedupeerd.)
Muisje

Back to top Go down

Post by Maeve on 2011-11-14, 12:15 am

Dollfair was een ramp, en dus zitten ook aan die weg risico's. Je kunt ze nooit helemaal uitsluiten.
Maar ik moet wel zeggen dat ik Catrina al fishy vond voor ze uit ging breiden naar meer dan alleen agent zijn (en dat zeg ik niet alleen maar achteraf, maar ik denk dat wel meer mensen dat hadden met haar). Maar ook zonder dat is een agent die haar pakket uit gaat breiden wel echt een ander level dan een gevestigd bedrijf als JPop.

Dus Batchix doet weer een soort tussenvorm tussen laten casten en zelf verkopen, en volledig uitbesteden in? Zou ze een commissie oid afdragen aan JPop, weten jullie dat?

@Silk: Ik neem aan dat je de eerste doll zelf gaat casten? Dat is wel een 
groot voordeel. Het eerste exemplaar (nodig voor fotoos voor voorverkoop) betekent voor de meeste makers dat er al een professionele mold gemaakt moet zijn en ze dus al een contract en investeringen hebben lopen. Je hebt meer keuzemogelijkheden en wat dat betreft langer je handen vrij als je dat stuk zelf kunt doen.
Maeve

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-14, 12:19 am

@Maeve: nee, ik ga niet zelf casten. Naast het feit dat ik de kwaliteit niet stabiel krijg, kost het teveel geld. Kort door de bocht gezegd kan ik voor het geld dat ik kwijt ben aan het zelf gieten van 1 pop, bij een betrouwbaar gietbedrijf er 30 voor krijgen.

Zelf zie ik JPopDolls niet snel dezelfde vunzige zooi uithalen als wat Dollfair deed, maar hoe je het ook wendt of keert, tenzij je alles zelf gaat doen - van gieten tot verkopen - zul je afhankelijk blijven van de goede wil van anderen.
Dit is wel het spannendste van een eigen bedrijfje beginnen en het is ook de vraag waar ik het meest mee aan het stoeien ben. Hoe breng ik de poppen aan de man? Aangezien ik niet wil gieten, blijven er 4 mogelijkheden over:

1. Zelf bekostigen en de oplage zelf verkopen
2. Pre-orders, maar de oplage wel zelf verkopen
3. Zelf bekostigen, maar door een dealer laten verkopen
4. Pre-orders, maar door een dealer laten verkopen.

En het allerbelangrijkste: hoe bied ik een dusdanig product aan dat mensen het ook daadwerkelijk willen kopen?
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 12:27 am

Wat Dollfair ook goed hielp is dat Catrina veel vrienden had in hoge plekken. Ik bedoel, ze is ook nog steeds niet van DoA verbannen.
Achteraf kwamen de verhalen over hoe ze klanten heeft voorgelogen om het geld uit de zakken te kloppen. Zo was er iemand die graag een in stock Twigling lijf wilde kopen en ze kreeg te horen dat er alleen een lijf met body blush in stock was. Dus de klant betaalde voor de doll en blush, vroeg na twee weken waarom haar in stock doll niet verstuurd was en ze kreeg te horen dat door het vochtige weer er geen MSC gespoten kon worden en dat haar doll lijf ook niet geblushed kon worden.
Daarom is het belangrijk om eerlijke feedback te geven, want dit verhaal kwam pas naar boven toen Catrina al met duizenden dollars vertrokken was zonder de dolls te leveren.

Ik geef voor mijn huidige project-doll de voorkeur aan zelf bekostigen en de rest verkopen, aangezien ik graag een resin doll voor mezelf wil en alles wat ik verkoop is mazzel. Ik heb niet zo de behoefte om een bedrijfje op te starten. (Misschien dat ik het om belastingtechnische redenen wel doe, maar dan nog wil ik liever een gewone baan en dolls als leuk extra ding erbij hebben.)
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-14, 12:34 am

Muisje wrote:
Daarom is het belangrijk om eerlijke feedback te geven, want dit verhaal kwam pas naar boven toen Catrina al met duizenden dollars vertrokken was zonder de dolls te leveren.

Dit is zo waar. We zijn veel te aardig in deze hobby. Het gaat om veel geld en alleen al voor het vertrouwen dat je met elkaar opbouwt is het belangrijk dat ook de minder goede kanten gewoon open op tafel getoond worden. Ik denk niet dat het een probleem is als een maker iets langer doet over het produceren van zijn werk, maar het wordt wel een probleem als het niet gecommuniceerd wordt.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Maeve on 2011-11-14, 12:37 am

Zelf verkopen en via een dealer hoeven elkaar toch niet perse uit te sluiten? Of is daar een goede reden voor? Je haalt minder winst bij een dealer omdat je de winstmarge deelt met hen, maar volgens mij is meerdere verkoopplekken hebben de normaalste zaak van de wereld (ik vind het zelf zelfs een beetje storend als ik vastzit aan een exclusief verkooppunt, vooral als dat een dealer is ipv het bedrijf zelf, maar veel mensen zullen dat precies andersom hebben).
Misschien een internationale en een Europese dealer en zelf een website voor directe orders? Of is dat heel veel werk?

En een andere tussenweg: Je kunt ook een pre-order doen voor het aantal dolls dat je nodig hebt om een deel van de kosten te dekken, zeg 5 (?) ofzo, en besluiten voor de rest van de oplage het risico zelf te dragen. Geen idee of dit ergens op slaat though.

Maeve

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-14, 12:46 am

@Muisje: 'bedrijfje' is een groot woord. Ik wil met name een naam opbouwen die straks herkenbaar is. Ik hoef er niet van rond te kunnen komen, want dat is, denk ik, teveel gevraagd.

Maeve wrote:Misschien een internationale en een Europese dealer en zelf een website voor directe orders? Of is dat heel veel werk?

Dit is wat ik wilde gaan doen. Zowel een Europese als een internationale (lees: Amerikaanse) dealer. Zelf verkopen zie ik nog niet zitten, omdat ik geen idee heb hoe ik dat moet aanpakken en ik weet hoe ik functioneer als ik onder druk sta.

En een andere tussenweg: Je kunt ook een pre-order doen voor het aantal dolls dat je nodig hebt om een deel van de kosten te dekken, zeg 5 (?) ofzo, en besluiten voor de rest van de oplage het risico zelf te dragen. Geen idee of dit ergens op slaat though.

Dat slaat wel degelijk ergens op. Het is zelfs de meest prettige tussenweg, alleen - na twee verhuizingen kort op elkaar - voor mij nu niet mogelijk, lol.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-11-14, 1:10 am

pgrfggfff...*dood* weekend in Amsterdam was leuk, ben super moe @_@

Wel mooie kousen gekocht, zeepjes bij de Lush, en fetish balletschoentjes aangepast en zelfs een stukje in gelopen, erg awesome! Ik wil ze voor een kostuum! Nouja, voor fotoshoots, want ik ben niet zo gek dat ik op grind en zanderige paden ga lopen in die dingen...nu schilderen, foto's editten, en m'n pluizige hyperactieve konijn knuffelen!
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 1:18 am

@Raou: het is mogelijk om op zanderige paden met zulke balletlaarzen te lopen. (Ik wil eigenlijk ook wel van dat soort schoenen, maar wanneer zou ik die aan trekken?)

[edit] Ik zie nu dat het niet echt zand is waarop ze loopt. De EFF of Castlefest lijkt me geen geschikt moment voor dit soort dingen. XD

@Maeve: Theoretisch is het niet eens een slecht idee om een deel van de verkoop zelf te doen en een deel over te laten aan een dealer. Voor mij is op dit moment minder aantrekkelijk, omdat ik vooral een resin versie voor mezelf wil en niet groots wil verkopen en daarnaast vinden veel mensen artist dolls leuk, maar kopen ze die niet. Als de afzetmarkt klein is, is het niet handig om meerdere verkoopplekken te hebben die allemaal winst moeten maken.
Muisje

Back to top Go down

Post by Maeve on 2011-11-14, 1:26 am

Raou, een vriendin van mij heeft deze gekocht en ze zijn echt superschattig:
http://www.dutchcowgirls.nl/life-style/1256

Goed excuus om ingewikkelde hakken te kopen, toch?

@Muisje: Nee dat klopt wel, dat is misschien meer geschikt als je oplage wat groter is. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van een bedrijf wat per 10 dolls cast. Maar ik vraag me af, betaal je dan niet meer voor de mal, of per gemaakte pop? Maar dan nog is het interessant, omdat een hoge minimale oplage een serieuze bottleneck is als je dit voor het eerst wil doen.

@Silk: is Dollshe ook het bedrijf waar jij aan denkt mocht je de laten casten+ zelf verkopen route gaan?
Maeve

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 2:17 am

De prijslijst van Dollshe staat hier. Op zich vallen de kosten nog wel mee en zijn 20 dolls per stuk goedkoper dan 10 dolls, omdat er tot 20 dolls uit één mal gaan bij Dollshe, dus voor de laatste tien worden dezelfde mallen gebruikt als bij de eerste tien.
Ik denk alleen dat ik wat duurder uit ga vallen wanneer ik twee paar handjes, twee tot drie paar voetjes, twee face-plates en mogelijk twee bustes wil. XD
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-14, 3:21 am

@Maeve: als ik voor het zelf verkopen ga, dan kies ik voor Dollshe, omdat de oplage klein is en hun resin van mooie kwaliteit.

Mocht ik voor de dealer-route kiezen, dan ben ik meer afhankelijk van de connecties die zij hebben. In het geval van JPopDolls zou dat dan Weiju zijn.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by Maeve on 2011-11-14, 3:22 am

Bedankt voor de link!

Ze zijn ook echt flexibel met al die opties: per tien stuks, hoofden of lichamen apart, 6 verschillende kleuren... echt fijn.

Is dit ook niet het bedrijf wat de niet door haarzelf gecaste exemplaren van Twiglings nieuwe Ingenue maakt? Zij doet volgens mij een deel zelf en heeft een deel uitbesteed, en volgens mij is dat dus aan Dollshe.
Dat zou wel heel mooi zijn want de orders voor haar Ingenue zijn al geplaatst en dan zou je dus bij haar kunnen zien hoe ze in de praktijk werken.
Maeve

View user profile

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-14, 3:31 am

Twigling doet haar Ingenue inderdaad via Dollshe, al weet ik niet of een deel van haar poppen ook door Dollshe verkocht wordt. (ik weet niet eens of ze daar uberhaupt aan doen; verkopen voor kleine artists)

Weiju zelf heeft ook wel een aantal voordelen. Hoewel zij vragen om grotere oplages is de keuze tussen verschillende soorten resin groter, inclusief de kleuren en heb je daar, naast het produceren van de poppen, ook neven-opties. Ze kunnen bijvoorbeeld voor een klein bedrag face-ups voor je doen, ogen erbij doen, pruik, etc etc.
Hoewel hun design-skills niet briljant zijn - voor face-up of outfit doe je er goed aan zelf een voorbeeld in te sturen - zijn ze wel goed in het produceren ervan.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-11-14, 3:40 am

Gelukkig gaat het met mijn nichtje nu wat beter maar nu ben ik zo ziek als een hond >__<. Nummer 3 van het huishouden.
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Leeftijd : 37

View user profile http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 3:54 am

Hopelijk heb je niet hetzelfde, Maankatje. Beterschap!
Muisje

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-14, 3:58 am

beterschap, Maankatje.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-11-14, 6:34 am

Beterschap, maankatje!
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Leeftijd : 29

View user profile http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Post by holyvirus on 2011-11-14, 6:43 am

Beterschap, maankatje.

Even terug naar Bimong. Ik hoop dat hij het gaat redden. Misschien was het handiger voor hem om even helemaal te stoppen met orders te accepteren. Het is altijd gissen wat het beste werkt. Ik stuntel zelf ook zo met mijn commissies.
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 38

View user profile

Back to top Go down

Post by brigitte on 2011-11-14, 6:58 am

beterschap maankatje.
brigitte

Aantal berichten : 915
Leeftijd : 36

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-11-14, 8:11 am

Dank je iedereen, nee mijn klachten zijn meer maag gerelateerd en niet zo ernstig als van mijn nichtje.

Ik hoop dat Bimong niet van de aardbodem verdwijnt uiteindelijk. Ik wil nog een doll van hem maar zolang de problemen aanhouden gaat het niet gebeuren.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 9:18 am

Ik vind het wel lastig met mijn Narin. Dan denk ik "Yay! Rozenknop!" en wil ik foto's maken, maar dan voel ik me een beetje schuldig wanneer ik die plaats onder de neuzen van mensen die nog steeds op hun doll wachten.
Muisje

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-11-14, 9:30 am

Nou ik voel me niet boos of verdrietig als mensen Dollshe foto's plaatsen maar ik denk dat ik misschien een dikkere huid heb dan een ander.
Ik snap je gedachten erachter wel maar het is niet jouw schuld dat de zaken met Bimong niet goed gaan en je moet je zeker niet bezwaarlijk gaan voelen over Rozenknop.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 9:33 am

Misschien komt het doordat ik regelmatig een kijkje neem in de Bimong wait room en de Narae/Narin thread en het is lastig om niet mee te leven, want het had net zo goed ik kunnen zijn die al sinds Januari zit te wachten.

Neemt niet weg dat ik wel blij ben met Rozenknop.
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-11-14, 10:25 am

Ik hoop dat het tijdelijk is met Bimong. Het is al een tijdje bekend dat hij moeite heeft met alles bijhouden. Wellicht dat hij meer tijd besteed aan het casten en versturen en wat minder op reageren op berichten, maar maak dan een announcement hierover zodat mensen weten dat het langer duurt voordat er gereageerd word.

Iets anders:
Mijn baas heeft voor de 2e keer in deze week zelfmoord proberen te plegen omdat zijn vrouw (mijn andere baas) van hem wil scheiden. Dus daar ging mijn vrije dag. Die ik graag wilde omdat ik mijn weekend helemaal vol gepland had en ik 2 nieuwe spellen heb. Klinkt heel egoistisch misschien, maar dat vind ik van zelfmoord pogingen doen ook. En is iets waar ik geen respect voor kan opbrengen. Begrip wel, respect niet.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 30

View user profile http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-11-14, 10:29 am

o,O lastig Chaos. Moet die man eigenlijk niet opgenomen worden? 2 keer in a week is wel veel.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-11-14, 11:30 am

Zelfmoordpogingen zijn ook egoistisch en er wordt soms zomaar mee gestrooid als een of andere dreiging om de ander pijn mee te doen. Maar zo te horen zijn de pogingen van je baas serieus, zo serieus dat je daar als werknemer helemaal niet mee om hoeft te gaan. Deze man moet direct professionele hulp zoeken en er met de steun van vrienden en familie doorkomen. Ik hoop dat 't bijtrekt en hij zich realiseert dat hij sterk genoeg is om alles te kunnen doorstaan.

En in een blijere mood: ik ben over de 25.000 met mijn NaNoWriMo verhaal! Waarvan minstens 15.000 crap is maar ach... xD
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 26

View user profile

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-11-14, 6:15 pm

De ambulance broeders hadden al tegen zijn vrouw gezegd dat hij het waarschijnlijk deed omdat hij dan weer aandacht van haar kreeg.
Hij moet inderdaad wel opgenomen worden, maar zover ik weet mocht hij gisteren weer naar huis.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-14, 8:20 pm

Meestal mogen mensen die een poging hebben gedaan weer snel naar huis, omdat er geen plek is voor opvang, er een wachtlijst is van weken/maanden bij de juiste instanties of het is te duur en wordt het niet gedekt door de verzekering.

Maar rot dat je zoiets moet meemaken. Je wil op je werk je richten op je werk (je werkt toch op een kinderdagverblijf?) en niet op allerlei privézaken die niet van jou zijn.
Muisje

Back to top Go down

Post by VelvetBat on 2011-11-14, 10:32 pm

Als hij al 2 pogingen gedaan heeft in 1 week, dan zou hij zeker opgenomen moeten worden. O_O
(Bij de PAAZ zijn er trouwens niet vaak lange wachtlijsten, omdat dat eigenlijk crisisopvang is en iedereen er zo kort mogelijk blijft)

Maar zeker als het om aandacht van zijn vrouw dan moet hij echt wel professionele hulp krijgen om hem te laten inzien dat dit gewoon geen juiste manier is.

Wel rot dat jouw vrije dag er de dupe van is geworden, Chaos! :/

@ Pete: gefeliciteerd! Ik zit zelf nog maar op de 16837. :p Maar ik ga mijn best doen om komende dagen weer flink (crap) te schrijven en weer netjes op schema te raken. XD
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Leeftijd : 29

View user profile http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Post by Maeve on 2011-11-15, 2:55 am

Lijkt me naar Chaos. Een vrije dag kwijt zijn is altijd kut maar helemaal met zo'n rotsituatie als reden want dan zit je opeens met je neus in andermans ellende.

Suicide is heftig ook in reacties die het oproept, omdat het vaak toch kwaad maakt (of je nou wil of niet). Manipulatieve suicidepogingen of dreigen daarmee vind ik erg moeilijk om mee om te gaan, het maakt me erg boos maar er zit ook zoveel wanhoop in dat je toch ook meeleeft (tenminste dat heb ik).
Ik ken iemand die suicide heeft gepleegd maar die hoorde je er nooit over, deed ook geen pogingen, was gewoon op een dag ineens dood.
Ik hoop dat je baas de hulp krijgt die hij nodig heeft.

Maeve

View user profile

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-15, 3:10 am

Is er iemand die weet hoe je in MS Word een macro maakt waarmee je een variabele uit een excel bestand steeds toevoegt aan je Word bestand? Een voorbeeld is namen uit een adreslijst in de aanhef van een brief zetten zodat je persoonlijke brieven uitprint zonder steeds handmatig de aanhef aan te passen. *macro en MS Word noob aan het woord*
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-11-15, 7:35 am

Ja, hij is nu nog in het ziekenhuis en wil nu weer geen contact met zijn vrouw. Wat tekstboek omgekeerde psychologie is, want ze had al geen direct contact met hem.

En ik ben gestopt met Nano, want heb me niet kunnen voorbereiden, heb het deze periode redelijk druk. En nu ook nog skyrim en Revelations uit zijn gekomen, kom ik er natuurlijk helemaal niet meer aan toe.

Op een vrolijke-steek-een-pluim-in-mijn-eigen-reet-noot:
Ik heb vandaag 6 boterhammen, 2 koekjes en een vol bord spruitjes met braadworst op. Ik ben super trots op mijzelf!
Straks voordat ik ga douchen even op de weegschaal.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by Muisje on 2011-11-15, 7:42 am

Dapper van de spruitjes. Elke keer wanneer mijn vriend en ik spruitjes klaarmaken met de tajine zeggen we achteraf: "Dat was lekker, maar de volgende keer zonder spruitjes." XD

Last edited by Muisje on 2011-11-15, 8:16 am; edited 1 time in total
Muisje

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-11-15, 7:43 am

Muis, kom een keer spruitjes bij mij eten.
Mijn mamsie heeft tot nu toe iedereen die zei dat hij/zij spruitjes niet lekker vond dit doen inzien.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-11-15, 8:07 am

Is Skyrim tof?

Spruitjes lekker laten smaken is een kunst! Ik denk altijd als mijn moeder spruitjes maakt dat ze onderbroeken in de kookwas heeft gezet xD.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by tha_queen_of_chaos on 2011-11-15, 8:29 am

Ik ben er nog niet echt over uit met Skyrim. Het is ook een heel ander vechtsysteem dan ik eigenlijk prettig vind, dus op dit moment vind ik het vechten nog belabberd, omdat ik er ook belabberd in ben.

My Livejournal
tha_queen_of_chaos
Admin

Back to top Go down

Post by Pete on 2011-11-15, 8:58 am

Zeg me niet dat het turn-based is... xD *moped in een hoekje omdat ze nog geen nieuwe computer heeft op tijd voor dit spel*

En spruitjes zijn lekker als je ze niet te lang kookt, dan worden ze zo 'koolig'. Knapperige spruitjes <3 Maar ieder z'n eigen smaak, en goed van je dat je flink gegeten hebt, Patricia! ^^ Mijn zusje eet ook al zo weinig en heeft nu pillen zodat ze nog ongesteld wordt (ze heeft geen anorexia, gewoon een slecht hongergevoel?).
Pete

Aantal berichten : 694
Leeftijd : 26

View user profile

Back to top Go down

Post by Raouken on 2011-11-15, 12:10 pm

Spruitjes met nootmuskaat <3
Raouken

Aantal berichten : 533

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-11-15, 9:05 pm

Ik moet ook een nieuwe pc omdat ik Starcraft II er niet eens op kan spelen laat staan Skyrim lol. Gelukkig hebben we de x360 nog.
maankatje2000

Back to top Go down

Post by Silk on 2011-11-15, 9:48 pm

Ach, mijn pc heeft al moeite met internet, dus een spelletje kan ik helemaal vergeten. Maar hij is dan ook al 7 jaar oud, dagelijks gebruikt en nog nooit geformatteerd. Ik vind het knap dat hij het überhaupt nog doet ;p.
Silk

View user profile

Back to top Go down

Post by maankatje2000 on 2011-11-15, 10:55 pm

7 jaar, dat ding is antiek!
maankatje2000